ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
פונה לבנט ושקד

סמוטריץ' נגד סער: "הופך קודש קדושים - לסחורה פוליטית"

בפתח ישיבת סיעתו לפני תחילת מושב החורף, יו"ר 'הציונות הדתית' תקף את שר המשפטים - על אישורו לפתוח ועדת חקיקה ממלכתית לפרשת הצוללות וקידום 'חוק נתניהו': "פרסונלית ואנטי דמוקרטית" | הוא קרא לבנט ושקד לתמוך בחוק יסוד ההגירה

סמוטריץ' נגד סער: "הופך קודש קדושים - לסחורה פוליטית"
גדעון סער/בצלאל סמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר פגרה ארוכה במשכן, מושב החורף של הכנסת נפתח היום (שני) ולפני כן רוב הסיעות בכנסת קיימו ישיבות, כשראשי המפלגות פתחו בהצהרה.

גם יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' פתח את ישיבת סיעתו בהצהרה, ובה קרא לבכירי 'ימינה' לתמוך בחוק יסוד: ההגירה שיעלה בהמשך השבוע. כדי לשכנע אותם, הוא מנה את הפעולות של ה"אגף השמאלי בקואליציה", ביניהם את החלטות סער.

"שר המשפטים מקדם חקיקה פרסונלית ואנטי דמוקרטית והופך שוב את קודש הקודשים, ביטחון, ישראל לסחורה פוליטית זולה", תקף, ופנה לבנט ושקד: "ורק הם, האגף הקטן שמכנה את עצמו עדיין ימין בממשלה הזו, נמנעים בשיטתיות מלקדם את מה שאני רוצה להאמין שהם עדיין מאמינים בו".

"ביום רביעי השבוע תהיה להם הזדמנות סוף סוף לעשות את זה. ביום רביעי תעלה בעזרת השם להצבעה במליאת הכנסת הצעת חוק יסוד ההגירה של חברי, ח"כ שמחה רוטמן, חוק שאיילת שקד עצמה כתבה והבטיחה לקדם", הזכיר סמוטריץ'.

הוא המשיך: "אחרי שבסבב הקודם העדיפה שרת הפנים לנהל משא ומתן עם מרצ ורע"מ על חוק האזרחות ולהתחייב להם להכנסת אלפי ערבים מיו"ש לישראל, הפעם יש לה הזדמנות לתקן ולהגיע איתנו להבנות".

"איילת שקד יכולה להוכיח השבוע שגם לה יש עמוד שדרה", טען לגבי שותפתו לשעבר. "שגם היא יודעת להתעקש על מה שחשוב למדינת ישראל, לפחות כמו שניצן הורביץ ומיכל רוזין יכולים היו לעשות אתמול כשעלו לרגל לאבו-מאזן בלי למצמצץ".

"יש בכנסת הזו שבעים ושתיים אצבעות ימין שאמורות לתמוך בחוק הזה. בואו נביא את הרוב הציוני והימני הזה לידי ביטוי", סיים יו"ר 'הציונות הדתית'.

בצלאל סמוטריץ' גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד