ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נתניהו והליכוד מתחזקים

סקר: סער לא עובר את אחוז החסימה, בנט עם 4 מנדטים

סקר דיירקט פולס: הליכוד בראשות נתניהו, עדיין המפלגה הגדולה בפער, לפיד נשאר עם אותו מספר מנדטים וראש הממשלה נפתלי בנט מתרסק עם מפלגתו ועומד על 4 מנדטים בלבד | גוש הימין עם החרדים על אף הציפייה, לא התפרק, ונותר איתן

סקר: סער לא עובר את אחוז החסימה, בנט עם 4 מנדטים
נפתלי בנט וגדעון סער צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, חצי שנה מהבחירות הרביעיות הסוערות והמפתיעות מכל אלו שקדמו להן ושלושה חודשים לאחר הקמת הממשלה, יצאו בחברת הסקרים 'דיירקט פולס' עם סקר מנדטים ראשון לאחר תקופה ממושכת יחסית.

תוצאות הסקר: הליכוד בראשות נתניהו - 35. יש עתיד של לפיד עם 19 מנדטים. ש"ס עם 9. העבודה עם 8. הרשימה המשותפת הערבית 8. כחול לבן 8. הציונות הדתית 7. יהדות התורה בראשות גפני 7. ישראל ביתנו של ליברמן 6. רע"מ 5. מפלגת ימינה כשבראשה עומד ראש ממשלת ישראל על גבול אחוז החסימה 4 מנדטים בלבד. מרצ 4. ותקווה חדשה של שר המשפטים גדעון סער, לא עוברת את אחוז החסימה.

‏נראה שתקציב המדינה בדרך לעבור, מה שיבטיח לממשלה החדשה יציבות ולישראלים עוד קצת שקט ממערכת בחירות נוספת. חשוב לומר כי לסקר מנדטים בתקופה כזו יש בעיקר משמעות להבנת הלכי הרוח בציבור, ובוודאי לאחר מהפך פוליטי דרמטי. אז הנה לכם התובנות המרכזיות של חברת הסקרים מהסקר:

‏במפלגות הקואליציה מהשמאל והמרכז יש יציבות יחסית. הבוחרים שלהן שבעי רצון מתוצאות הבחירות והיו מצביעים שוב לאותן מפלגות. היוצאת מן הכלל היא מפלגת מרצ שניצלה מהיעלמות מהמפה הפוליטית בעקבות קמפיין גוועלד מוצלח שהביא לה סיוע ממצביעי יש עתיד, ‏אלה חזרו למפלגתם, ומרצ שוב מתכווצת לבייס הטבעי שלה על גבול אחוז החסימה.

גוש הימין - חרדים שעמד על 52 מנדטים, ושרבים צפו שיתפרק, נשאר יציב עד כה ואף מתחזק בכ- 6 מנדטים.‏ החיזוק מגיע ממפלגות הציר, ימינה ותקווה חדשה, שזכו ביחד ל- 13 מנדטים. לפי הסקר הנוכחי נטשו אותן כמעט 6 מנדטים שחזרו לימין, מרביתם לליכוד ומנדט אחד לציונות הדתית.

בהתאם לכך, תקווה חדשה יורדת ל- 1.8% (כשני מנדטים), ימינה יורדת ל- 4 מנדטים, כמחציתם מהציונות הדתית ‏ושני מנדטים שנודדים מתקווה חדשה, כחול לבן וישראל ביתנו. כ- 8% מהמצביעים מתלבטים ולא החליטו במי יתמכו בסבב הבא, כשני שליש מתוכם מגדירים את עצמם בוחרי ימין.

‏ומילה אחרונה על החברה הערבית: הבחירות הנוכחיות הציפו את הבדלי הגישות בתוך המגזר ומאבקי הכוח והשליטה מגבירים את המעורבות הפוליטית של המצביעים למפלגות הערביות. סביר מאוד שגם בעתיד נראה שוב אחוזי הצבעה גבוהים במגזר, כאלו שיעניקו למפלגות הערביות לפחות 13 נציגים בכנסת.

‏המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה- 3 באוקטובר, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 701 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%. כך על פי חברת הסקרים.

גדעון סער נפתלי בנט מכון הסקרים דיירקט פולס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד