י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר שה-FDA התנגד

סוכנות התרופות האירופאית: ממליצים על בוסטר לבני 18 ומעלה

לפני כשבועיים נרשמה התנגדות בקרב רוב מוצק במנהל התרופות והמזון האמריקאי לחיסון בני 18 ומעלה, היום, הודיעה סוכנות התרופות האירופאית כי: "נשקלת האפשרות להמליץ על החיסון השלישי לבני 18 לאחר חצי שנה מקבלת החיסון השני"

סוכנות התרופות האירופאית: ממליצים על בוסטר לבני 18 ומעלה
מתחם חיסונים בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני כשבועיים אישר מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) מתן מנת חיסון שלישית לבני 65 ומעלה, ולאלה שנמצאים בסיכון גבוה לתחלואה קשה. אך החליט שלא להמליץ לחסן את כלל האוכלוסייה.

היום (שני) הודיעה הסוכנות האירופית לתרופות כי היא מאשרת מתן מנות דחף ("בוסטר") למחוסנים עם מערכת חיסונית חלשה. לפי הודעת הסוכנות, החיסון השלישי נגד קורונה יינתן לפחות 28 ימים לאחר המנה השנייה. ההודעה מתייחסת לחיסונים נגד קורונה של החברות פייזר ומודרנה.

הודעת הסוכנות ציטטה מחקרים לפיהם מנת חיסון שלישית יעילה ביצירת נוגדנים במוחלשי חיסון ובמושתלי איברים, הנחשבים מוחלשי חיסון. "אין הוכחה שהעלייה בכמות הנוגדנים מקנה הגנה נגד נגיף הקורונה", נכתב בהודעת סוכנות התרופות האירופית, "אך ניתן להניח שמנה שלישית של החיסון תעניק הגנה מסוימת לפחות לחלק מהמטופלים". כך על פי 'הארץ'

עוד נכתב כי הסוכנות האירופית עדיין בוחנת את המידע הקשור למתן המנה השלישית של החיסון לבני 18 עד 55 שאינם מוחלשי חיסון, וכי נשקלת האפשרות להמליץ על החיסון השלישי לאוכלוסייה זו כשישה חודשים אחרי החיסון השני. הסוכנות אינה מגיעה למסקנה חד משמעית בנושא, וממליצה לממשלות השונות ביבשת לבחון את הנתונים בעצמן ולהחליט, לאור תוצאות המחקרים ותופעות הלוואי האפשריות.

בוסטר קורונה אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד