י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ביקורת במערכת הביטחון

בשיחה פנימית: ראש המוסד התייחס למבצע שחשף בנט

לאחר חשיפתו של רה"מ בנט על מבצע נרחב של המוסד כדי לדעת מה עלה בגורלו של הנווט השבוי רון ארד, מתפרסם כי ראש המוסד עצמו התייחס למבצע בשיחות פנימיות ואמר כי הוא "כשל" | כן מתפרסמת ביקורת מפי מקור בטחוני בכיר: "בנט עשה שימוש פוליטי בפעולה מבצעית נועזת"

בשיחה פנימית: ראש המוסד התייחס למבצע שחשף בנט
נפתלי בנט עם דדי ברנע צילום: לע"מ

במערכת הביטחון משמיעים ביקורת על דבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט היום (שני) במהלך נאומו בפתיחת מושב החורף במליאת הכנסת, כשחשף כי בחודש שעבר המוסד יצא למבצע נרחב ונועז בכדי לגלות מה עלה בגורלו של הנווט השבוי רון ארד, שנעדר זה 35 שנים.

הפרשן אמנון אברמוביץ ציין במהדורה של ערוץ 12 כי ראש הממשלה בנט טעה כשחשף את המבצע של המוסד בפני כל הציבור ולא בפני משפחת ארד בלבד. אברמוביץ' גם חשף כי ראש המוסד דוד ברנע התייחס למבצע עליו דיבר רה"מ בנט ואמר בשיח פנימי על הפעולה: "מבצע אמיץ  ומורכב - אך כושל".

במקביל פרסם הכתב הפוליטי ספי עובדיה ב'חדשות 13' מפי גורם בטחוני בכיר: "בנט עשה שימוש פוליטי בפעולה מבצעית נועזת. המבצע לא פותר לפי שעה את התעלומה ולא מביא לוודאות באשר גורלו".

בנאומו היום בפתח מושב החורף של הכנסת, חשף ראש הממשלה נפתלי בנט כי לוחמי המוסד יצאו בשבועות האחרונים למבצע מיוחד בניסיון לאתר מידע חדש באשר לגורלו של הנווט הישראלי שנפל בשבי, רון ארד.

"בחודש שעבר, יצאו נשות ואנשי המוסד, למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של רון ארד", חשף ראש הממשלה. "זה היה מבצע מורכב, רחב ממדים. זה כל מה שאפשר לומר כרגע".

לדברי רה"מ, "עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון. אני רוצה להודות ללוחמי המוסד, בשמי- וגם בשם תמי ויובל ארד, על המסירות על המחויבות ועל אחוות הלוחמים, גם אחרי כל השנים".

עוד ציין בנט: "אני מבקש להודות מכאן גם לצה"ל ולשירות הבטחון הכללי, על שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. פדיון שבויים הוא ערך יהודי שהפך לאחד מערכיה המקודשים ביותר של מדינת ישראל".

"עם אשר לא יחשה, שאת בניו לא יפקיר לזר", ציטט בנט וציין כי "זה מסוג הדברים שנראים משונים, אולי קצת מוגזמים, למי שמתבונן על מדינת ישראל מבחוץ, אבל זה מה שמגדיר ומייחד אותנו. נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה, מכל מקום בהם הם נמצאים".

ארד, שהיה נווט קרב, נפל בשבי בלבנון באוקטובר 1986. בחודש מאי 1988, אחרי שהועבר למקום לא ידוע, ככל הנראה באיראן או בלבנון, הוא הוכרז כנעדר. לפי הערכות בישראל, בין 1995 ל־1997, הלך ארד לעולמו. במהלך השנים נעשו מאמצים כבירים להביאו לקבורה. בין היתר בשיתוף הצבא הרוסי השוהה בסוריה.

נפתלי בנט רון ארד דוד ברנע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד