י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קריסה משולשת

בעולם מנסים להבין מה גרם לתקלה בוואטסאפ

עובדים בצוות האבטחה של פייסבוק טוענים שלא סביר שמתקפת סייבר היא שגרמה לתקלה הנדירה שמשפיעה על שלושת היישומים; וואטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם, וכי מקור התקלה הינו ככל הנראה בשרתי פייסבוק

בעולם מנסים להבין מה גרם לתקלה בוואטסאפ
whatsapp צילום: pixabay

בעוד העולם כאילו עצר מלכת לאחר קריסת פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ. ה'ניו יורק טיימס' מדווח, כי לדברי שני עובדי פייסבוק, "הטכנולוגיה מאחורי האפליקציות היא שונה מכדי שפריצה תשפיע על כולן בבת אחת".

הפסקת שירות אינה נדירה באפליקציות, אך קריסה של שלושת היישומים בו זמנית, שלושתם בבעלותה של חברת פייסבוק שניסתה לשלב את התשתית הטכנית הבסיסית של פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם במשך מספר שנים.

שני אנשי צוות האבטחה של פייסבוק, שדיברו עם התקשורת בעילום שם, כיוון שאינם מורשים לדבר באופן רשמי, אמרו כי אין זה סביר כי מתקפת סייבר גרמה לבעיות. הסיבה לכך היא שהטכנולוגיה שמאחורי האפליקציות עדיין שונה מספיק כדי שפריצה אחת לא צפויה להשפיע על כולן בבת אחת.

בסדרת ציוצים ברשת הטוויטר (שלא קרסה), ג'ון גרהם-קאמינג, מנהל הטכנולוגיה הראשי של חברת Cloudflare, חברת תשתיות אינטרנט, אמר כי הבעיה היא ככל הנראה בשרתי פייסבוק, שאינם מאפשרים לאנשים להתחבר לאתרים שלה כמו אינסטגרם וואטסאפ.

אנדי סטון, דובר פייסבוק, פרסם בטוויטר: "אנו מודעים לכך שאנשים מסוימים מתקשים לגשת לאפליקציות ולמוצרים שלנו. אנו פועלים להחזיר את המצב לקדמותו במהירות האפשרית ומתנצלים על אי הנוחות".

תקלה בשרת תקלה טכנית וואטסאפ פייסבוק אינסטגרם (Instagram)

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד