י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ברקע פתיחת המושב

סקר מנדטים חדש: המפלגות שמתרסקות ואלה שמתחזקות במפתיע

סקר מנדטים חדש שמתפרסם בצל פתיחת מושב החורף של הכנסת, מעריך כי שלוש מפלגות שמרכיבות את הקואליציה נחלשות ומתקרבות לאחוז החסימה. נתניהו ולפיד מתחזקים משמעותית מהבחירות הקודמות וגם נפתלי בנט מפתיע ונשאר על ההישג מהבחירות האחרונות

סקר מנדטים חדש: המפלגות שמתרסקות ואלה שמתחזקות במפתיע
אביגדור ליברמן, נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל ומרים אלסטר, פלאש 90

פתיחת מושב החורף מביאה עמה את סקרי המנדטים. למרות שבחירות נוספו לא נראות באופק, סקר שערך הפרופסור קמיל פוקס והתפרסם הערב (שני) ב'חדשות 13', מעריך כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגות גוש נתניהו נשארות יציבות ואף מתחזקות, בעוד רוב מפלגות הקואליציה נחלשות.

על פי הסקר, מפלגת 'הליכוד', שכרגע מייחלת להפלת הממשלה ולחזרה להנהגה, מקבלת 34 מנדטים, 'יש עתיד' של יאיר לפיד, שמקווה להעפיל למחצית השנייה של הרוטציה מתחזקת גם היא מהבחירות האחרונות בהן קיבלה 17 וזוכה ב-22 מושבים, אם היו הבחירות מתקיימות היום.

המפלגות שנחלשות לפי הסקר, הן ש"ס שיורדת בשלושה מנדטים ועומדת על 6 בלבד, ו'ישראל ביתנו' ו'מרצ' שיורדות כל אחת בשני מנדטים - 'ישראל ביתנו' לחמישה ו'מרצ' לארבעה בלבד. 'העבודה' יורדת גם היא ומגיעה אל 6 מנדטים.

'ימינה' של ראש הממשלה נפתלי בנט, שעדיין מתמודדת מול הביקורות הקשות בימין כלפיה על הליכתה לממשלת הכלאים עם השמאל והערבים, יציבה על 7 מנדטים. גם 'יהדות התורה' ו'הציונות הדתית' מקבלות על פי הסקר 7 מנדטים. 'תקווה חדשה' ורע"מ על 4 מנדטים כל אחת - סף אחוז החסימה.

אם נסכם, המפלגות שמרכיבות את הקואליציה הנוכחית משיגות 59 מושבים בכנסת, לעומת גוש נתניהו שמשיג 54 מושבים, והרשימה המשותפת עם 7 מושבים.

לפי סקר נוסף שפרסם מוקדם יותר היום מכון 'דיירקט פולס' של שלמה פילבר, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, זו היתה התוצאה: הליכוד- 35. יש עתיד - 19. ש"ס - 9. העבודה - 8. הרשימה המשותפת - 8. כחול לבן - 8. הציונות הדתית - 7. יהדות התורה - 7. ישראל ביתנו - 6. רע"מ - 5. ימינה - 4. מרצ - 4. תקווה חדשה - 0.

קמיל פוקס סקר מנדטים אחוז החסימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד