י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
העולם עצר מלכת

המרוויחה הגדולה מהקריסה: מיליונים הצטרפו לטלגרם

התקלה ברשתות החברתיות המובילות וואטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם עצרה מדינות רבות מלכת. רבים חיפשו תחליפים והמרוויחה הגדולה היא ללא ספק טלגרם שרבים גילו את נפלאותיה ויתרונותיה לראשונה אמש | ההערכה היא כי 50 מיליון משתמשים חדשים נוספו לטלגרם

המרוויחה הגדולה מהקריסה: מיליונים הצטרפו לטלגרם
אילוסטרציה צילום: unsplash

וואטסאפ היא פלטפורמת המסרים הנפוצה ביותר בעולם עם יותר משני מיליארד משתמשים סביב הגלובוס נכון לחודש פברואר 2020. היא הפכה גם לכלי תקשורת חשוב עבור חברות ענק. עם זאת, כאשר היישום קורס ולא ניתן לשלוח או לקבל הודעות, רבים בוחרים להשתמש ביישומים אחרים כגון טלגרם.

טלגרם היא פלטפורמת ההודעות המיידיות השנייה שפותחה על ידי האחים ניקולאי ופבל דוברוב, ויש לה יותר מ-500 מיליון משתמשים בעולם. מספר זה גדל בכל עת שמתרחשת תקלה בוואטסאפ. לא ברור כמה מצטרפים יש לטלגרם, אך מדיווחים בתקשורת העולמית, המספרים מדברים על מיליוני משתמשים חדשים בשעות האחרונות.

השבתת וואטסאפ הייתה קשה במיוחד לחלק עצום של המשתמשים בעולם שמסתמכים על אפליקציית המסרים במידה רבה באשר להעברת מסרים בין אישיים, במיוחד ב-24 מדינות שבהן האפליקציה מובילה את שוק ההודעות.

על פי דו"ח מגמות המשתמשים במדיה החברתית של מדד האינטרנט העולמי לשנת 2020, בשבע מדינות הכוללות בין הייתר את קניה, מלזיה וקולומביה - ישנם יותר מ-90 אחוזים משתמשים בגילאי 16 עד 64. באזור המזרח התיכון, שבו אוכלוסיות וממשלות מסתמכות על פייסבוק ווואטסאפ, ההפסקה פירושה הפסקת תקשורת כמעט מלאה.

שיחות טלפון והודעות טקסט הינן יקרות במדינות כמו לבנון וירדן, וגורמות לתושבים להשתמש במיוחד בוואטסאפ. האפליקציה מציעה גם שיחות קוליות מוצפנות, תכונה חשובה באזור העמוס במעקב ממשלתי.

במדינות מסוימות, כולל לבנון, הודעות פוליטיות וציבוריות מתבצעות כמעט אך ורק באמצעות פייסבוק. בהודו ישנם כ-400 מיליון משתמשי וואטסאפ, והשירות ממלא תפקיד משמעותי במהלך הבחירות.

בתוך כך, על פי נתוני חברת פלאפון אמש (שני), החל מהשעה 19:00 ועד חצות ליל חל זינוק של יותר מ-580% בשליחת הודעות SMS לעומת יום רגיל.

טלגרם וואטסאפ פייסבוק תקלה טכנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד