א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ברקע הדעיכה

התחלואה בגל הרביעי: פער משמעותי בין קבוצות הגיל השונות

מנתונים שדווחו מתחילת הגל הרביעי של נגיף הקורונה ועד ה-18 בספטמבר (לפני שבועיים), ניתן לראות בבירור את דעיכת הגנת החיסון "בכל הגילאים" | איזה גיל נמצא בסיכון מוגבר לסיבוכים ולתמותה? וכמה התחסנו במנת הבוסטר בגילאי 30 עד 39? | כל הנתונים - סיכום ביניים

התחלואה בגל הרביעי: פער משמעותי בין קבוצות הגיל השונות
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יותר מ-300 בני אדם עד גיל 64 שקיבלו את מנת החיסון השנייה נגד הקורונה, ועדיין לא התחסנו במנת החיסון השלישית (הבוסטר) נדבקו בנגיף ולקו במחלה קשה, 35 מהם נפטרו. מדובר בנתונים מתחילת הגל הרביעי עד 18 בספטמבר (לפני שבועיים), שמצביעים באופן חד משמעי על דעיכת החיסון לאחר כחצי שנה.

מהנתונים שמשקפים את מצב התחלואה מתחילת אוגוסט ועד 18 בספטמבר, עולה כי בפרק זמן זה, 290 בני אדם שקיבלו את שתי מנות החיסון אושפזו בבתי חולים במצב קשה, לאחר שחלפה חצי שנה ממועד החיסון השני. 46 אושפזו במצב קריטי, ו-35 נפטרו כתוצאה של סיבוכים מהקורונה.

עוד עולה מהנתונים כי הפערים בין קבוצות הגיל השונות הם משמעותיים: בני 40 ויותר נמצאים בסיכון מוגבר לסיבוכים ולתמותה לעומת שכבות גיל צעירות יותר. בקרב בני 16 עד 39 אושפזו 33 במצב קשה ושישה במצב קריטי, ושלושה מהחולים נפטרו. ובקרב בני 40 עד 64, לעומת זאת, 257 אושפזו במצב קשה, 40 במצב קריטי, ו-32 נפטרו. כך על פי ידיעות אחרונות.

במשרד הבריאות מבהירים שוב, בדומה לפרסומים קודמים ובהמשך על מתן מנת חיסון שלישית: הדעיכה בחיסונים הראשוניים והשניים ניכרת. "ברור שיש פה התיישנות של החיסון" אומר פרופ' נחמן אש מנכ״ל משרד הבריאות, "הראינו את העובדה הזו גם בנתונים שלנו, בהדבקות ובתחלואה קשה"

והוסיף: "ככל שמדובר בצעירים יש פחות תחלואה קשה, אבל בהחלט רואים אותה בקרב מחוסנים בשתי מנות חיסון של בני 40 ויותר". ממשיך פרופ' אש ואומר: "אפשר לומר שהדעיכה של החיסון היא ברורה אחרי חמישה או שישה חודשים, והיא נרשמת בכל הגילים. אנשים נדבקים, ובגילאים היותר מבוגרים, בני 40 ויותר יש גם מקרים קשים".

"אדם שלא מתחסן בחיסון השלישי - אומר מנכ"ל משרד הבריאות - לוקח על עצמו את הסיכון שיחלה". תוך שהוא מדגיש: "כולל את כל הגילים".

נתונים אלה תואמים את המצב בכל הנוגע לחיבור חולים למכונת לב ריאה (אקמו). נכון לאתמול (שני), 54 חולים חוברו למכונות המיועדות לחולים קשים ביותר - רובם כלל לא מחוסנים.

במקביל, בקופות החולים דיווחו בימים האחרונים על התעוררות במספר המתחסנים במנת "הבוסטר", אך רבים עדיין מהססים לעשות זאת. כך למשל יותר ממחצית בני ה-30 עד 39 שזכאים להתחסן במנה השלישית (הבוסטר), טרם עשו זאת. בקרב בני 19 עד 29 שיעורם עומד על 35%.

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד