כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ברקע המתיחות

מאות נכנסו להתפלל בכפר הפלסטיני: "לא לפחד"

מאות יהודים נכנסו הלילה ללב הכפר הפלסטיני כיפל חארס, להשתטח על קברו יהושע בן נון | ראש המועצה האזורית שומרון: "לא לפחד ממה יגידו העמים האחרים, נמשיך להביא לכאן מתפללים דתיים חילונים מסורתיים מכל הגוונים כי זו הארץ שלנו"

מאות נכנסו להתפלל בכפר הפלסטיני: "לא לפחד"
מתפללים בכיפל חארס//ארכיון צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

ברקע המתיחות הביטחונית ברחבי יהודה ושומרון, נכנסו הלילה (בין שני לשלישי) מאות בני אדם לקבר יהושע בן נון וכלב בן יפונה שבכפר כיפל חארס בשומרון. הכניסה התקיימה לכבוד ראש חודש חשוון וכחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון לקבר יוסף ולקבר יהושע בן נון בליווי צה"ל.

בין הנכנסים לכפר היה היה גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. "כמה מרגש להיות כאן, במקום קברם של יהושע בן נון וכלב בן יפונה שידעו לעמוד מול רוב ההנהגה של הציבור ולומר: 'טובה הארץ מאוד, עלה נעלה כי יכול נוכל לה'", אמר דגן.


מח"ט אפרים מורדי וויס, ראש המועצה יוסי דגן ומנהל מנהלת קבר יוסף נתנאל שניר בקבר יהושע בן נון הלילה

"לגור בשומרון זו לא רק זכות זו גם חובה לשמור על המקומות הקדושים לעם היהודי עם השורשים העמוקים ביותר, של עמנו", הוסיף דגן. "רק לפני מספר ימים בהפטרה של שמחת תורה קראנו על העברת השרביט ממשה ליהושע בן נון, ומכניס את העם אל הארץ, והסיבה שיהושע זכה לכך היא שהוא וכלב בן יפונה שקבורים כאן בלב השומרון, ידעו לעמוד מול רוב המנהיגים של העם ולומר טובה הארץ מאוד מאוד".

דגן הוסיף: "ואני קורא לממשלת ישראל ללמוד עוז וגבורה מיהושע בן נון להגיד טובה הארץ מאוד ולבנות את ארץ ישראל אם זה לא יקרה אנחנו נאבק על זה. הציבור בישראל מצפה מממשלת ישראל להביא לתנופת בניה ביו"ש, להקים ישובים חדשים בכל מרחבי ארץ ישראל, ולא לפחד ממה יגידו העמים האחרים, נמשיך להביא לכאן מתפללים דתיים חילונים מסורתיים מכל הגוונים כי זו הארץ שלנו".

דגן הודה לחטיבת אפרים בפיקודו של אל"מ מורדי וויס, למג"ב למשטרת ישראל ולחטיבת מרחב שומרון, וכן למנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון שסייעה ומסייעת בכניסות לקבר יוסף וקבר יהושע.

יהושע בן נון כיפל חארס הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד