כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לא קיבלה 'בוסטר'

עצוב: בת 17 בלבד חלתה בקורונה ונפטרה

נערה בת 17 שהתחסנה פעמיים, אך לא חוסנה במנת הבוסטר נפטרה מקורונה בבית החולים הצפוני | הנערה סבלה ממחלת רקע ונדבקה בקורונה לפני כשבועיים | בנוסף, התראיין אתמול חבר הצוות לטיפול במגפות הפרופ' רן בליצר ועודד "אנחנו רואים ירידה של כמעט 50%"

עצוב: בת 17 בלבד חלתה בקורונה ונפטרה
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

נערה בת 17, שסבלה ממחלה מטאבולית שמוגדרת כקלה, והייתה מחוסנת פעמיים, אך לא חוסנה במנה שלישית, מתה מקורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה. כך פורסם אמש, ב'כאן 11'.

הנערה נדבקה בקורונה לפני כמה שבועות, ואושפזה בבית החולים הלל יפה בחדרה, שם המשיך מצבה להידרדר. היא הועברה לבית החולים רמב"ם כשהיא מורדמת ומונשמת, שם אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ קורונה. לאחר מכן מצבה הוסיף להיות גרוע, כשריאותיה והמערכת החיסונית קרסו. אתמול בצהריים (שני) נפטרה ובית החולים איפשר לבני המשפחה שהיו בבידוד להיפרד ממנה.

מבית החולים רמב"ם נמסר כי הנערה טופלה על ידי מיטב המומחים במחלקה וכי הרופאים נלחמו על חייה. בהמשך נכתב: "לצערנו, השילוב בין סיבוך הקורונה שגרם לקריסת הריאות, וחיידק אלים, גרם לתוצאה המצערת".

בתוך כך התראיין אתמול חבר הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות הפרופ' רן בליצר לרשת ב' ודיבר על הסיכוי שתהיה דעיכה בהגנת החיסון השלישי: "הסיכוי שתהיה ירידה הדרגתית ביעילות החיסון השלישי קיימת, אבל זה לא ודאי כמו בשני. החיסון השלישי משנה את אופי הנוגדנים בגוף והופך אותם ליעילים יותר, ולכן יש סיכוי שיספק הגנה מפני קורונה לזמן ארוך יותר מאשר החיסונים הקודמים".

בנוסף, עודד הפרופ' בליצר וסיפר: "במהלך השבועיים האחרונים אנחנו רואים ירידה של כמעט 50% במספר החולים הקשים החדשים".

פרופ' רן בליצר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד