ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מציע פשרה חלופית

השר כהנא מאשים את הרבנים: "התנגדותם אינה מסיבה הקשורה לכשרות"

הראשל"צ הגר"י יוסף הציב במהלך שיעורו השבועי תנאי ראשון לפשרה בין הרבנים המתנגדים לרפורמת הכשרות לבין השר המוביל אותה, מתן כהנא | בתגובה לכך טוען השר כי הוא מוכן לוותר על סעיף אחר אך הצעתו של הראש"ל אינה באה בחשבון, "שיקולים שאינם קשורים לכשרות"

השר כהנא מאשים את הרבנים: "התנגדותם אינה מסיבה הקשורה לכשרות"
מתן כהנא במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע המתקפה של הראשון לציון הגר"י יוסף בשיעורו השבוע, בו הציע הרב כתנאי ראשון לפשרה להפריד את הרפורמה מחוק ההסדרים, השר כהנא דוחה את ההצעה ומאשים את הרבנים כי הם פועלים מאינטרסים שאינם קשורים לכשרות.

השר לשירותי דת מתן כהנא טוען כי בימים האחרונים, "הורם המסך מעל הסיבה האמיתית להתנגדות והוכח כי היא נובעת משיקולים שאינם קשורים לכשרות", תוך שהוא מצהיר כי הוא מוכן לוותר על הסעיף ששלושה רבנים יצטרכו לאשר גוף כשרות, כך שכל רב מקומי יוכל להמשיך לתת כשרות.

"לצערי", האשים עוד השר כהנא, "מופעלים על רבנים לחצים פוליטיים כבדים המונעים מהם לשתף פעולה עם תוכנית שנועדה להבריא את מערך הכשרות במדינה", הוא הוסיף לטעון כי "התוכנית מחזקת מאוד את הרבנות ומעניקה לה סמכויות וכלים שאין לה כיום".

כהנא טוען כי "תחרות לרבנים המקומיים מצד גופים פרטיים אינה הרס הרבנות הראשית לישראל", כראיה הוא אומר "כולנו ראינו איך פתיחת אזורי רישום לנישואין ואפשור רישום ע"י גופים שאינם הרבנות הביאו לשיפור ניכר בשירות הניתן ע"י מועצות דתיות רבות".

כאמור, השר דוחה את הצעתו של הראשון לציון להוציא את הרפורמה בחוק ההסדרים, "מקומה של תוכנית הכשרות הוא חוק ההסדרים", הוא מבהיר ומסביר כי "התוכנית משנה באופן מהותי את האופן בה תינתן כשרות במדינה ויש לה השלכות כלכליות משמעותיות".

מתן כהנא מתווה הכשרות הראשלצ יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד