י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ניסיון החיסול של שגיא

דיווח: אנשי המוסד חטפו גנרל איראני לחקירה

לפי דיווח של עיתון ערבי היוצא בלונדון, במסגרת המבצע לאיתור גורלו של הנווט רון ארד, חטפו אנשי המוסד גנרל איראני וחקרו אותו במדינה אפריקאית | הערכות: ניסיון החיסול של המיליארדר הישראלי - תגובה לפעולת המוסד

דיווח: אנשי המוסד חטפו גנרל איראני לחקירה
pixabay

בעקבות החשיפה של ראש הממשלה נפתלי בנט אמש (שני) מעל בימת הכנסת אודות מבצע סודי של המוסד בניסיון להתחקות אחר גורלו של הנווט השבוי רון ארד, עיתון ערבי שיוצא באנגליה חושף מפי מקורות ערביים כי המוסד הישראלי חטף גנרל איראני לחקירה בנושא.

לפי הפרסום, החטיפה של הגנרל האיראני נעשתה באדמת סוריה ומשם נלקח הגנרל למדינה באפריקה שם הוא נחקר, ולאחר מכן שוחרר. לפי הערכות, ניסיון החיסול של המיליארדר הישראלי טדי שגיא בקפריסין הוא ניסיון לפעולת נקמה איראנית על מבצע המוסד שחשף רה"מ.

בנאומו אמש בפתח מושב החורף של הכנסת, חשף ראש הממשלה נפתלי בנט כי לוחמי המוסד יצאו בשבועות האחרונים למבצע מיוחד בניסיון לאתר מידע חדש על גורלו של הנווט הישראלי שנפל בשבי, רון ארד.

"בחודש שעבר, יצאו נשות ואנשי המוסד, למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של רון ארד", חשף ראש הממשלה. "זה היה מבצע מורכב, רחב ממדים. זה כל מה שאפשר לומר כרגע".

לדברי רה"מ, "עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון. אני רוצה להודות ללוחמי המוסד, בשמי- וגם בשם תמי ויובל ארד, על המסירות על המחויבות ועל אחוות הלוחמים, גם אחרי כל השנים".

עוד ציין בנט: "אני מבקש להודות מכאן גם לצה"ל ולשירות הבטחון הכללי, על שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. פדיון שבויים הוא ערך יהודי שהפך לאחד מערכיה המקודשים ביותר של מדינת ישראל:

"עם אשר לא יחשה, שאת בניו לא יפקיר לזר", ציטט בנט וציין כי "זה מסוג הדברים שנראים משונים, אולי קצת מוגזמים, למי שמתבונן על מדינת ישראל מבחוץ, אבל זה מה שמגדיר ומייחד אותנו. נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה, מכל מקום בהם הם נמצאים".

ארד, שהיה נווט קרב, נפל בשבי בלבנון באוקטובר 1986. בחודש מאי 1988, אחרי שהועבר למקום לא ידוע, ככל הנראה באיראן או בלבנון, הוא הוכרז כנעדר. לפי הערכות בישראל, בין 1995 ל־1997, הלך ארד לעולמו. במהלך השנים נעשו מאמצים כבירים להביאו לקבורה. בין היתר בשיתוף הצבא הרוסי השוהה בסוריה.

 

איראן המוסד חטיפה רון ארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד