י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחשש לקריסה

יממה לפני פתיחת זמן חורף: הבניין הישן של הישיבה פונה ונסגר

בישיבת 'מאור התלמוד' בעיר רחובות גילו במהלך ימי בין הזמנים כי מבנה הפנימייה הישן הקיים כבר למעלה ממאה שנה נמצא בסכנה מה שהביא את הרשויות לסגור לאלתר את המקום. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על מעבר הבחורים למקומות לינה אחרים ומה אמרה הרבנית אם הישיבה 

יממה לפני פתיחת זמן חורף: הבניין הישן של הישיבה פונה ונסגר
המבנה של הישיבה הבוקר צילום: באדיבות המצלם

קריסת המבנה בחולון לצד בניינים ברחבי הארץ עם סדקים לא פסחו על בניין הפנימייה הישן של ישיבת 'מאור התלמוד' בעיר רחובות. 

מדובר במבנה ישן של למעלה ממאה שנה, כך על פי ההיסטוריה של העיר רחובות ששימש בעבר כבית יולדות והוסב במשך למעלה מארבעים שנה לפנימייה של ישיבת 'מאור התלמוד' הליטאית הממוקמת ברחוב בנימין ברחובות, כעת נסגר הבניין בהוראת הרשויות לאחר שהתגלו במקום סדקים יממה לפני תחילת זמן חורף.

העיתונאי אבי רבינא מרדיו 'קול חי' דיווח הבוקר כי בניין הפנימייה המאכלס 150 בחורים, פונה מחשש לקריסה. הישיבה דיווחה לעירייה על טיח שנופל מהתקרה, סדקים וקילופים משמעותיים בתקרה. מהנדס העירייה קבע כי יש סכנת קריסה ואסר להיכנס למבנה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבניין יעבור חיזוקים בחודשים הקרובים עוד אז יאלצו בני הישיבה במקום להיות במקומות אחרים.

הקפות בישיבת 'מאור התלמוד' במוצאי שמחת תורה

בישיבה העלו כמה פתרונות ביניהם לצופף את הבחורים בפנימייה המרכזית וכן לפתוח את האולם מתחת לבית המדרש שם הבחורים ילונו עד לסיום התיקונים במבנה העתיק.

הרבנית זליבנסקי שתחי' אם הישיבה שקיבלה בצער רב את הפינוי והעלויות הגבוהות שבדבר אמרה לתלמידים כי מדובר בחסד גדול שעשה עמנו ה' שגילינו את זה לפני תחילת הזמן, אם ח"ו זה היה באמצע הזמן כמה ביטול תורה היה נגרם או ח"ו אם היה קורה משהו.

מבנה הפנימייה המיתולוגי של הישיבה מעורר זכרונות אצל מאות בוגרי הישיבה לדורותיה, בדרך כלל משכנים במבנה את הבחורים משיעור א' שאט אט עוברים למבנה הפנימייה המרכזי, גולת הכותרת של המבנה הישן הם החדרים הפנימיים המכונים בפי הבחורים 'הכוכים'.

מעיריית רחובות נמסר: "נציג מטעם העירייה נמצא בשטח הבניין. לנו כעירייה חשוב להיות מעורבים ולסייע לישיבה, אך לא נעשתה פניה לעירייה מטעם הישיבה. המבנה אינו מבנה ציבורי, מדובר במהנדס עצמאי מטעם הישיבה שקבע כי המבנה שהינו מבנה פרטי אינו תקין".

פקחי עיריית רחובות ליד המבנה. צילום: באדיבות המצלם

מאור התלמוד רחובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד