י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שגיאה של איש אחד

לאחר שש שעות של השבתה עולמית, פייסבוק מתנצלת

שעות לאחר התקלה הנרחבת של פייסבוק ששתקה את הרשתות החברתיות ברחבי העולם במשך שעות, מתברר כי טעות אנוש של איש אחד גרמה לכאוס | פייסבוק מתנצלת

לאחר שש שעות של השבתה עולמית, פייסבוק מתנצלת
פרופיל פייסבוק צילום: unsplash

מארק צוקרברג הפסיד בלילה אחד שבעה מיליארד דולר שווי מניות, בגלל התקלה הנרחבת שהקריסה את הפלטפורמות החברתיות של פייסבוק: אינסטגרם, וואטסאפ ופייסבוק. האפליקציות לא עבדו למשתמשים ברחבי העולם יותר משש שעות.

התקלה הקטסטרופלית נגרמה על פי ההערכות כתוצאה מעדכון שרת שהשתבש. על פי הדיווחים, איש צוות פייסבוק מחק בטעות חלקים גדולים מהקוד שמחזיק את האתר באינטרנט.

מייסד החברה מארק צוקרברג הפסיד בסביבות 7 מיליארד דולר מהונו תוך שעות. הסיבה המדויקת להפסקה לא פורסמה על ידי פייסבוק, אך מומחים טענו כי ייתכן שהבעיה נגרמה בגלל שגיאה פנימית שנעשתה על ידי צוות של החברה שפשוט מחק את האתר למעשה מהאינטרנט.

נראה כי העדכון לשרתים שיתק גם את המערכות הפנימיות של פייסבוק, המנוהלות ברשת החברה עצמה - כלומר הצוות לא היה מסוגל לתקשר אחד עם השני, וכרטיסי עובד במשרדי החברה בקליפורניה, הפסיקו לעבוד.

צוות מומחים של פייסבוק מיהר למרכזי הנתונים כדי לאפס באופן ידני חלקים מהמערכת באופן אישי, אך על פי דיווחים בארה"ב, הצוות היה עם פחות טכנאים העובדים במרכזים עקב מגיפת הקורונה.

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הביע את התנצלותו. בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו כתב: "סליחה על השיבוש. אני יודע כמה אתם סומכים על השירותים שלנו כדי להישאר מחוברים לאנשים שחשובים לכם, הסיבה לתקלה היא שינויים בהגדרות התצורה של הנתבים, ההפרעה הזאת לרשת גרמה לאפקט דומינו שהשפיע על איך שחוות השרתים שלנו מתקשרות מה שגרם לעצירת השירותים שלנו".

פייסבוק תקלה מארק צוקרברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד