ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לתת יחס אישי

לראשונה מזה 40 שנה: פיצול התכנסות החסידים במירון

שבת ההתוועדות המסורתית של חסידי נדבורנה במירון: לראשונה מזה 40 שנה, מאות אברכי הכוללים לא יצטרפו לשבת פרשת נח, בצל האדמו"ר, אלא ישתתפו בשבת פרשת ויחי במירון בהתוועדות נוספת של הרבי. זאת, בגלל ריבוי ציבור החסידים בלע"ה, ורצון הרבי לתת יחס הולם לשוהים בצילו

לראשונה מזה 40 שנה: פיצול התכנסות החסידים במירון
עצרת חיזוק בנדבורנה צילום: שוקי לרר

לראשונה מזה 40 שנה, מאות אברכי הכוללים של חסידות נדבורנה לא יצטרפו לשבת המסורתית, פרשת נח, בצל האדמו"ר במתחם ציון הרשב"י במירון.

בשבת הקרובה ישהו מאות בחורי החסידות עם האדמו"ר במירון, אך בשונה משנים עברו, אברכי הכוללים לא ישתתפו בשבת, אלא יזכו להצטרף לשבת בצל האדמו"ר במירון, בשבת ויחי הקרובה.

האדמו"ר מנדבורנה עולה מדי שנה למירון בשבת פרשת נח, לרגל ה'שבת יארצייט' של בעל ה'דבר חיים' מנדבורנה זי"ע. הרבי ממשיך את מנהג אביו בעל ה'באר יעקב' מנדבורנה' זצ"ל. אברכי ובחורי החסידות נוהגים להצטרף לאדמו"ר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בגלל ריבוי ציבור החסידים בלע"ה, ורצונו העז של האדמו"ר לתת יחס הולם לשוהים בצילו במהלך השבת במירון, הוחלט על פיצול האירוע לשתי שבתות נפרדות  שבת נח ושבת ויחי.

כזכור, ב'בחדרי חרדים' דווח כי חסידי נדבורנה התבשרו על ידי האדמו"ר, על החלטתו לחלק את שבת ההתוועדות והתכנסות השנתית שנערכת בכל שנה במשך כ-40 שנה בפרשת נח באתרא קדישא מירון, והחל משנה זו, תיערך בפרשת נח שבת התאחדות לכלל בחורי החסידות בארה"ק, בראשות ראשי החבורות של החסידות במתחם סגור של תנועת 'בני עקיבא' במירון, ובשבת פרשת ויחי - שבת לפני ההילולא של האדמו"ר בעל ה'דבר חיים' מנדבורנה זיע"א תתקיים השבת לאברכי החסידות.

נדבורנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד