י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נציית לכל מילה וחצי מילה"

אסון מירון: העדות הדרמטית של נציג 'תולדות אהרן' בפני הוועדה

נציג חסידות תולדות אהרן הרב צבי מיכל הלר, העיד בפני חברי ועדת החקירה הממלכתית ל'אסון מירון', כשהוא עונד טבעת של לולב על אצבעו, הרב הלר סיפר בוועדה על תחושות האדמו"ר, על המוכנות לציית להחלטות הוועדה והמשטרה וגם על ההכנות לפני האסון הכבד | כל הפרטים

אסון מירון: העדות הדרמטית של נציג 'תולדות אהרן' בפני הוועדה
הרב אהרן צבי הלר צילום: Flash90

נציג חסידות תולדות העסקן צבי מיכל הלר, המכונה הערש מיכל, האחראי מטעם החסידות על כל הלוגיסטיקה וההתנהלות של החסידות בל"ג בעומר בהר מירון, העיד היום (שלישי) בפני חברי ועדת חברי ועדת החקירה הממלכתית ל'אסון מירון'.

עדותו של הלר - בפני יו"ר הוועדה היא נשיאת העליון לשעבר, השופטת בדימוס מרים נאור, וחברי הוועדה הרב מרדכי קרליץ ואלוף במיל' שלמה ינאי - עוררה הדים רבים, כאשר המסרים המפויסים שהוא אמר בשידור חי, הועברו לכלל האוכלוסייה.

"מה שתחליטו זה מה שיהיה", אמר לחברי וועדת החקירה והדגיש כי מצד חסידות תולדות אהרן, "אתם יכולים להיות רגוע שאנחנו נציית לכל מילה וחצי מילה, כמו עד עכשיו". אבל עם זאת, הוא הבהיר על התוכניות לעתיד: "כמובן, שישבו ביחד, 'ותשועה ברוב יועץ', אז כל אחד נותן את הכיוון שלו".

הלר אמר לחברי הוועדה: "אנחנו לא עושים כלום בלי המשטרה. אם המשטרה הייתה אומרת לפני ההדלקה כי 'אין הדלקה. יש יותר מדי אנשים ואין הדלקה'. אני מבטיח לכם שלא היינו עושים הדלקה".

נציג החסידות אף נתן דוגמה מל"ג בעומר שנת תש"פ, בתקופה בה הייתה התפרצות קשה של נגיף הקורונה בישראל. לדבריו, הר מירון נסגר אז לציבור הרחב, ולמרות שהיו יכולים להשיג אישור לאדמו"ר מתולדות אהרן - הרבי החליט שלא להגיע למירון ואף הורה לחסידים להישאר בירושלים. הוא קיים מעמד הדלקה מצומצם על גג בית הכנסת בלי ציבור החסידים. "אף אחד מהקהילה שלנו לא השתתף בכל ה-24 שעות של מירון תש"פ. הציבור שלנו מאוד ממושמע", הוא אמר בפני חברי הוועדה.

"הכאב והצער שאנחנו עוברים מאז האסון, הם גדולים. האדמו"ר שבור ורצוץ, החגים לא היו חגים. יש תשעה יתומים מסביבו של האדמו"ר יום יום,, הוסיף הלר.

בעת עדותו, הלר ענד טבעת של לולב מחג הסוכות על אצבעו, ככל הנראה כסגולה להצלחה בתהליך החקירה.

הלר עונד טבעת בעת מתן העדות/ צילום מסך

תולדות אהרון אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד