י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא יחול על נתניהו

שר המשפטים סער הגיש: החוק שיגביל את כהונת ראש הממשלה

שר המשפטים גדעון סער הניח היום על שולחן הממשלה את החוק שמגביל כהונת ראש ממשלה בישראל לשמונה שנים בלבד, גם אם הכהונה אינה ברצף | החוק לא יחול רטרואקטיבית ולכן לא יעצור את נתניהו מלהתמודד | סער: "המחויבות להגבלת כהונה היא חלק ממצע תקווה חדשה"

שר המשפטים סער הגיש: החוק שיגביל את כהונת ראש הממשלה
גדעון סער צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר המשפטים גדעון סער הניח היום (שלישי) את חוק הגבלת כהונות, המבקשת לקבוע כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים במקסימום, לאחריו לא יוכל להתמודד פעם נוספת לתפקיד.

"חוק תקופת כהונה מרבית בתפקיד ראש הממשלה" כפי שהוא מוגדר, הוא תיקון לחוק יסוד הממשלה, חוק עליו דובר רבות, ואף ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו טען כי יש לחוקק אותו, אך עד עתה החוק לא התבשל לידי הצעה ממשית שעלתה להצבעה.

על פי הצעת החוק שהונחה על שולחן הממשלה ותוכל לעלות להצבעה בעוד 21 יום, כהונת ראש הממשלה תוגבל לשמונה שנים, בין ברצף בין בפרקים, לאחריו לא יכול להתמודד אותו ראש ממשלה לכהונה נוספת.

החוק לא יחול רטרואקטיבית, המשמעות היא שהחוק לא יחול על ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו, למרות שכיהן בתפקיד כ-15 שנה, כך שייתכן והחוק יעבור בכנסת בקלות, אך הוא עתיד לשנות את סדרי הממשלה המוכרים לנו.

שר המשפטים סער אמר: "המחויבות להגבלת כהונה היא חלק ממצע תקווה חדשה ונכללה גם בקווי היסוד של הממשלה. שלטון ממושך מדי מביא עימו ריכוז כוח וסכנת השחתה ולכן נכון לכלול בחוק היסוד את עקרון הגבלת הכהונה".

גדעון סער בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד