ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
האם מישראל תבוא הישועה

חוק איסור השחיטה: השר פנה לראש הממשלה

לאחר שבית המשפט הבלגי דחה את עתירת הקהילה היהודית בדבר חוק השחיטה, דבר שעורר זעם ותסכול רב בקהילה, שר התפוצות נחמן שי מתגייס בניסיון נוסף לבטל את רוע הגזירה ופונה לראש הממשלה הבלגי

חוק איסור השחיטה: השר פנה לראש הממשלה
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

לאחר שבשבוע שעבר נדחתה עתירתה של הקהילה היהודית בבלגיה, שביקשה לערער על החלטת בית המשפט הבלגי להותיר על כנו את החוק שמחייב להמם את הבהמה באמצעות מכת חשמל לפני השחיטה, פעולה שמטריפה את הבהמה, ובכך למעשה יוצרת איסור על השחיטה היהודית.

החוק עורר זעם בקרב הקהילות היהודיות ברחבי המדינה שלא מוכנים להשלים עם רוע הגזירה, הבוקר (שלישי) פנה שר התפוצות נחמן שי לראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה קרו ומחה על ההחלטה שפוגעת בזכויותיהם של התושבים היהודים לחופש דת ולאורח חיים יהודי.

בפנייתו ציין השר שההחלטה נוגדת באופן מוחלט את השוויון והחירות שבהם דוגלת מדיניות האיחוד האירופי, דווקא בימים שבהם האנטישמיות מרימה את ראשה ברחבי אירופה, החלטה זו יוצרת תקדים מדאיג במיוחד, הוסיף השר, שאף ביקש לפעול במשותף עם שני הגורמים על מנת למצוא פיתרון הולם לסוגיה.

כזכור כבר בשנת 2017 העבירה בלגיה את החוק שמונע שחיטה יהודית , ומ-2019 בעלי חיים חויבו לעבור הימום לפני השחיטה, כאמור הסוגייה הבוערת הזו התגלגלה אף לבית המשפט האירופי שדן בעניין מתוקף סמכותו, משום שהנושא נוגע אף לחוק האירופי, אך כאמור למרות העתירות שהוגשו בנושא בחר בית המשפט בשישי האחרון לדחות את העתירות שהוגשו ולהשאיר את ההחלטה על כנה.

יש לציין שמקרה דומה שהתרחש בצרפת בשנת 2013 בו גברו הקולות לאסור את השחיטה הכשרה במדינה לא יצאה אל הפועל, כשראש הממשלה דאז בנימין נתניהו שנחלץ לעזרת הקהילה היהודית בצרפת ויזם שיחת טלפון עם הנשיא דאז פרנסואה הולנד שהבטיח כי המצב יישמר ולא יעשה דבר שימנע שחיטה כשרה ברחבי המדינה.

בלגיה נחמן שי מאבק נגד השחיטה איסור השחיטה חוק השחיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד