י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לא היינו מושלמים"

עובד 'טסלה' ספג גזענות ופוצה בסכום דמיוני

החברה בבעלות אחד מעשירי העולם הגדולים ביותר אלון מאסק, אולצה לשלם כ-137 מיליון דולר פיצוי לעובד. "סבל מסביבת עבודה גזענית ועוינת" | בחברה טענו: "אנחנו מכירים בכך שלא היינו מושלמים"

עובד 'טסלה' ספג גזענות ופוצה בסכום דמיוני
מכונית חשמלית של טסלה צילום: pixabay

חבר מושבעים בארה"ב הורה לחברת הרכב החשמלית טסלה, לשלם פיצויים בגובה 137 מיליון דולר לעובד לשעבר, זאת לאחר שנפסק כי הוא סבל מסביבת עבודה גזענית ועוינת, כך דווח בוול סטריט ג'ורנל.

המושבעים קבעו כי החברה לא נקטה בצעדים סבירים כדי למנוע הטרדות גזעניות של אוון דיאז (53), עובד קבלן שהועסק כמפעיל מעליות במפעל של טסלה בפרימונט, קליפורניה בין השנים 2015-2016.

בטסלה הגיבו על פסק הדין בהודעה ששלחו לעובדים וציינו כי המשפט עסק בקללות גזעניות שנשמעו בקומת הייצור וגרפיטי גזעני שצויר בשירותים. לפי טסלה, דיאז התלונן שלוש פעמים על ההטרדות, ובחברה דאגו שהמנהלים יפעלו בעניין. בכל זאת, חבר המושבעים פסק כי על יצרנית המכוניות החשמליות לשלם לדיאז 6.9 מיליון דולר בפיצויים ועוד 130 מיליון דולר בפיצויים עונשיים. כך נכתב באתר כלכליסט.

"אף שאיננו מאמינים שהעובדות הללו מצדיקות את גזר הדין של חבר המושבעים בסן פרנסיסקו, אנחנו מכירים בכך שבין 2015-2016 לא היינו מושלמים", נמסר מטסלה. עם זאת, החברה שבראשה עומד אלון מאסק מהאנשים העשירים בעולם, לא ציינה אם בכוונתה לערער על פסק הדין.

דיאז בירך על ההחלטה שהתקבלה לאחר כשבוע בלבד של משפט. "זה מאיר על מה מה שקורה במפעל של טסלה", אמר. "אלון מאסק אתה על תנאי. נקה את המפעל הזה". בשלב זה עוד לא התקבלה תגובה מצידו של מאסק.

במאי זכה עוד עובד לשעבר במפעל טסלה בפרימונט, מלווין בארי, בפיצויים של מיליון דולר לאחר שבבוררות נקבע כי ספג קללות גזעניות מצד הממונים עליו.

מכונית טסלה גזענות תשלום פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד