י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בתוך הנגמ"ש

בדרך לפריימריז: עימות חריף בין אמסלם לברקת

בלי שנקבע תאריך לפריימריז, חברי הליכוד כולם עסוקים במירוץ • עימות חריף התגלע בין חבר הכנסת דוד אמסלם שמנסה להגביל את צעדיו של ניר ברקת • הצעת החוק והעימות - כל הפרטים

בדרך לפריימריז: עימות חריף בין אמסלם לברקת
דודי אמסלם וניר ברקת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עוד בטרם הוכרז מועד לפריימריז על הנהגת 'הליכוד' או לרשימת 'הליכוד' לכנסת הבאה, חברי הכנסת שנותרו באופוזיציה עסוקים בעיקר בכך, היום (שלישי) הדבר הוביל לעימות בין חבר הכנסת דוד אמסלם שהגיש הצעת חוק נגד ניר ברקת ועורר עימות.

הצעת החוק של חבר הכנסת דוד אמסלם מבקשת לקבוע כי התקרה המרבית להוצאות על פריימריז תעמוד על 100 אלף שקל בשנה, כשהמטרה מכוונת בעיקר לעברו של חבר הכנסת ניר ברקת, שפועל בימים אלה רבות בנושא לאחר שהכריז על כוונתו להתמודד על ראשות 'הליכוד' והוא בעל האמצעים הכספיים הגדולים ביותר כיום בפוליטיקה בהיותו בעל הון רב - מיליארד שקלים לפחות ולפיכך הוא עשוי להשקיע כסף רב יותר ובכך להבטיח את נצחונו.

בדברי ההסבר להצעת החוק של חבר הכנסת אמסלם נכתב, "כאשר המטרה היא כפולה: א - למנוע השפעת כספים על שיקול הדעת של נבחרי הציבור ולמנוע יצירת תלות פוליטית מוגזמת בהון, ו-ב - להבטיח ככל הניתן כי קיומם של כספים לא ישפיע על תהליכים פוליטיים ולא יהפוך את המערכה הפוליטית לכזו בה קיים יתרון מובנה לבעלי הון".

הצעת החוק עוררה סערה, כאשר הודעת טקסט אנונימית נשלחה לפעילי 'הליכוד' ובה נכתב, "דודי אמסלם הצטרף לגדעון סער ושרן השכל בהצעת חוק פרסונלית נגד ניר ברקת בצעד שיקבור את נתניהו. אמסלם יחד עם גדעון נותן לגיטימציה לחוקים פרסונליים וכך מכשיר את החוק הפרסונלי נגד נתניהו שימנע ממנו להתמודד. גדעון סער משתמש באמסלם כדי לקדם חקיקה פרסונלית שתחסום את נתניהו וניר ברקת".

אמסלם מאשים את ניר ברקת בהפצת ההודעה, ומיהר לתקוף אותו חזרה, "מועמד אמור להיבחר על פי כישוריו והאידאולוגיה שלו, ומן הסתם החוק הוא לא הנושא״, הסביר את הצעת החוק, "ברור לכל בר דעת שזה הדבר ההוגן והבסיסי לעשות".

במענה להאשמות בשם אותם "גורמים בליכוד" שמיוחסים לניר ברקת, בלשכתו של אמסלם השיבו אש, ״אותו 'בכיר בליכוד' שמנסה להדביק לחה"כ דודי אמסלם, ליכודניק מבטן ומלידה, בית"רי שורשי שנאמנותו לתנועה וליו"ר שלה אינה מוטלת לרגע בספק, שותפות לשרן השכל וגדעון סער, כנראה שמעולם לא היה בית"רי או ליכודניק, ולבטח לא גדל בתנועה!".

"כדאי שאותו בכיר בעיני עצמו", הוסיפו לתקוף מלשכתו של ח"כ אמסלם, תוך שהם משגרים יותר מרמז עבה כי הם מתכוונים לניר ברקת, נטען, "כנראה לא חסר לו כסף ואמצעים כדי לממן קמפיינים של רפש ושנאה, יעשה שיעורי בית ויחדל להכפיש ולתקוף בצונאמי, בהתנהגות לא ליכודית, שמתאימה אולי לימי מפלגת קדימה בירושלים...".

דוד אמסלם ניר ברקת פריימריז בליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד