י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נדרש מועד חדש

שוב נדחה הסיוע האמריקאי למימון כיפת ברזל

סנטור רפובליקני הפיל את ההצבעה בדבר ההצעה למימון טילים למערכת כיפת ברזל הישראלית. לטענתו יש להפנות את הכסף שמיועד לאפגניסטן שעלול ליפול לידי טאליבן - לישראל ולמערכת ההגנה שלה

שוב נדחה הסיוע האמריקאי למימון כיפת ברזל
מערכת כיפת ברזל בפעולה צילום: Uri Lenzl/Flash90

הסנאט האמריקני דחה את ההצבעה על ההצעה למימון טילים למערכת כיפת ברזל. לאחר שסנטור רפובליקני ראנד פול התנגד לה בטענה שארה"ב לא צריכה להקצות למערכת ההגנה מימון מיוחד, אלא להשתמש בכספי הסיוע שהוקצו לאפגניסטן.

בכך טרפד ראנד ניסיון לאשר את ההצעה בהליך מזורז בסנאט, לאחר שזו אושרה לפני כשבועיים בבית הנבחרים, מועד הצבעה חדש לסיוע טרם נקבע.

מי שהעלה את ההצעה, היה הסנאטור הדמוקרטי בוב מננדז וכדי שההצבעה תעלה חייבים לקבל את הסכמתם של כל מאה חברי הסנאט, ואז היא מועברת לאישורו הסופי של הנשיא ג'ו ביידן. אלא שכעת הדמוקרטים יאלצו לקבוע מועד חדש להצבעה, ולקיים דיון מלא בסנאט על פי החוק.

ראנד, אמר כי הוא כן תומך במימון כיפת ברזל, אך דרש שהכספים יגיעו מהסיוע לאפגניסטן, הוא אמר כי הסיוע בסופו של דבר יגיעו לידי הטאליבן ולכן הוא דורש להפנות את הכסף שמיועד לטרוריסטים אל מדינת ישראל ומערכת כיפת הברזל שלה.

מנגד, מנדז הדמוקרטי אמר כי הוא מאוכזב: "מדובר במערכת הגנה שמצילה חיים ופותחה במשך שנים בשיתוף פעולה עם בת בריתנו ישראל, אני מאוכזב שהגענו למצב הזה".

כזכור, בית הנבחרים האמריקאי אישר ברוב מוחץ של 420 מול תשעה, את ההצעה החדשה למימון מערכת כיפת ברזל, לאחר שההצעה הקודמת נפלה מהתקציב, בעקבות התנגדות עזה של מספר חברי וחברות קונגרס אנטי ישראליים ואנטישמיים.

כיפת ברזל ועדת הסנאט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד