כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
6,000 לידות בשנה

ראש האופוזיציה והחרדים מתגייסים: אלפי משפחות תיפגענה

יו"ר האופוזיציה בירושלים, עופר ברקוביץ', משגר היום מכתב לשר הבריאות וראש העיר משה ליאון בדבר המצוקה שתנבע מסגירתו של בית החולים הוותיק 'ביקור חולים'. לדבריו: "אלפי נשים בירושלים יישארו ללא מענה"

ראש האופוזיציה והחרדים מתגייסים: אלפי משפחות תיפגענה
ביה"ח ביקור חולים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בית החולים הוותיק 'ביקור חולים' שנוסד כבר באמצע המאה ה-19, ובו מחלקת יולדות שמשמשת נשים רבות מהמגזר החרדי, כאשר בשנה מתקיימות במקום לא פחות מ-6,000 לידות - נמצא בסכנת סגירה.

בשנים האחרונות מקודמת תכנית שבמסגרתה על פי המקור, המקום אמור היה לאכלס עירוב של מלונאות, מגורים, שטחי מסחר וכן שימוש לבית חולים ו/או בית יולדות. בשטח של 7,000 מטר, אלא שמשרד הבריאות הודיע כי הוא מתנגד להפעלה של בית יולדות במקום, מכיוון שלא יהיה מיון במקום ובמסגרת "מדיניות ארצית שבה נמנעים מלהקים חדרי יולדות שלא בסמוך לבתי חולים כלליים". הם מתנגדים לכך, והמחלקה עלולה להסגר.

בתגובה שיגר היום (שלישי) יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים, עופר ברקוביץ', מכתב לראש העיר משה ליאון ולשר הבריאות ניצן הורוביץ בדבר ההחלטה המתוכננת: "בית החולים "ביקור חולים", הוחלט כי חדר היולדות בו יולדות כ-6000 יולדות בשנה ייסגר. בעקבות ההחלטה אלפי נשים בירושלים יישארו ללא מענה וללא חדר יולדות נגיש בקרבת בתיהן", כתב ברקוביץ.

ראש האופוזיציה נתמך בפנייתו זו בחברי המועצה החרדים בעיריית ירושלים, בדרישה מראש העיר ושר הבריאות להקצות תקציבים להצלת בית החולים. "אלפי משפחות בירושלים ייפגעו אם ייסגר חדר הלידה של ביקור חולים במרכז ירושלים. בעיר כל כך גדולה, דרוש חדר כזה במרכזה, מה עוד שאלפי משפחות חרדיות גרות בסמוך וצורכות את השירותים", כותב עוד ברקוביץ לשניים ומסיים כי "על העירייה לפעול ביתר שאת מול משרד הבריאות, וכן לפעול גם תקציבית כדי לוודא את המשך השירותים הרפואיים במרכז העיר".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' שב עופר ברקוביץ ועורר כי "אלפי משפחות בירושלים ייפגעו אם ייסגר חדר הלידה של ביקור חולים במרכז ירושלים. זהו שירות חשוב, בעיר כל כך גדולה, שלא יעלה על הדעת ששוקלים לסגור אותו".

לדבריו, "אלפי משפחות חרדיות גרות בסמוך, נהנות מחדר הלידה, מקטינות עומסים בכבישים כאשר הן משתמשות בחדרי הלידה הללו. חברי המועצה החרדים תומכים בנושא וביחד אני מאמין שנוכל לשנות את ההחלטה".

עופר ברקוביץ ביקור חולים מחלקת יולדות בית חולים יולדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד