י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מקיים אמונתו לישני עפר

הח"כים יפעלו למניעת השתלטות יזמי נדל"ן על בתי עלמין

חברי הכנסת ארבל ומלכיאלי - הצטרפו למשלחת הנשיא הרצוג לאוקראינה. הם עתידים לקיים מפגש עם חברי פרלמנט אוקראינים בו יעלה נושא שימור וגידור בתי העלמין היהודיים ברחבי אוקראינה ומניעת השתלטות של יזמי נדל"ן ומסחר על בתי עלמין קדושים ופגיעה בקדושת המקום ובכבוד הנפטרים

הח"כים יפעלו למניעת השתלטות יזמי נדל"ן על בתי עלמין
משה ארבל ומיכאל מלכיאלי באוקראינה צילום: באדיבות המצלם

יו"ר ראש השדולה לשימור בתי עלמין יהודיים בתפוצות, ח"כ משה ארבל, יחד ח"כ מיכאל מלכיאלי - הצטרפו היום (שלישי) למשלחת נשיא המדינה יצחק הרצוג לאוקראינה לטקס לציון 80 שנה לטבח הנורא ב'באבי יאר' ולמפגש עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי וחברי הממשלה והפרלמנט בקייב.

כמו כן המשלחת עתידה לקיים מפגש עם חברי פרלמנט אוקראינים בו יעלה נושא שימור וגידור בתי העלמין היהודיים ברחבי אוקראינה ומניעת השתלטות של יזמי נדל"ן ומסחר על בתי עלמין קדושים אלו ופגיעה בקדושת המקום ובכבוד הנפטרים.

חברי הכנסת ארבל ומלכיאלי ציינו כי בכוונתם להודות לחברי הפרלמנט על העברת החוק להחמרת הענישה בגין פעולות אנטישמיות וכן להעלות בפניהם בקשה לעגן בחקיקה את הסמכויות לשלטון המרכזי בנושא שימור בתי העלמין ולמנוע מראשי הערים להחליט כל אחד כרצונו בנושא זה וכן להגדיר את בתי העלמין היהודיים במדינה כאזור לשימור מחמיר באופן שלא יאפשר לחלל אותם לטובת מיזמי נדל"ן ומסחר ולאפשר לגופים וארגונים העוסקים בגידור ושימור בתי העלמין לקדם פעולות אלו ולבחון השתתפות ממשלתית בהצלת בתי העלמין ההיסטוריים בהם טמונים רבבות יהודים וגדולי תורה שהינם אף אזרחי אוקראינה הזכאים והראויים לכבוד המת.

חברי הכנסת ארבל ומלכיאלי מסרו: "החובה המוסרית שלנו לפעול בכל דרך לכבודם של נפטרים יהודיים בתפוצות הינה ראשונה במעלה. המורשת, ההיסטוריה וההלכה מחייבים אותנו לא לאפשר מחיקת הזהות והסיפור של עמנו. השדולה לשימור בתי העלמין היהודיים בתפוצות פעלה לאחרונה בחשאי אף במספר מדינות ערב באופן שיאפשר הצלה ושימור בתי עלמין יהודיים במדינות אלו".

"אנו מודים לכבוד נשיא המדינה מר יצחק הרצוג שהבין את חשיבות הנושא וביקש לצרף אותנו למשלחת חשובה זו לטובת העלאת נושאים אלו וכי מצופה מממשלת ישראל כי בהתאם להחלטת הממשלה הקודמת תפעל גם היא בנושא חשוב זה בצוות בינמשרדי ותביא לקידומו", נמסר מטעם חברי הכנסת.

משה ארבל מיכאל מלכיאלי בתי עלמין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד