י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
27 אחוזים בלבד

הח"כ תקף את התקצוב לתלמודי התורה: "כמה עצוב"

יו"ר מפלגת 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז תקף על בימת המליאה את משרד החינוך, שלטענתו - הוא פרוגסיבי להינדוס תודעה | הוא הביא לדוגמא את תקציבי התלמוד התורה מהאגף שלא רשמי: "מתוקצבים על ידי המדינה רק ב27% ממה שמקבלים תלמידים רגילים"

הח"כ תקף את התקצוב לתלמודי התורה: "כמה עצוב"
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי החזרה מהפגרה והכניסה למושב החורף, יו"ר מפלגת 'נעם', חבר הכנסת אבי מעוז, המשיך היום (שלישי) את סדרת נאומיו על "הנדסת תודעה", כשהפעם התמקד בנושא החינוך.

מעוז, החבר בסיעת 'הציונות הדתית', טען שמשרד החינוך הוא גוף פרוגרסיבי שמהנדס את התודעה. הוא הביא לדוגמא את התקציבים שמקבלים תלמודי תורה מהאגף המוכר שאינו רשמי.

"אני ממליץ לשרת החינוך להחזיר את משרד החינוך למה שהיה אמור להיות במקום", קרא על דוכן המליאה, "גוף הנדסת תודעה פרוגרסיבי".

"כמה מצער, שדווקא תלמידי מוסדות כמו תלמודי התורה מאגף המוכר שאינו רשמי, שמחונכים בנאמנות למטרות אלו, מתוקצבים על ידי המדינה רק ב27% ממה שמקבלים תלמידים רגילים", אמר יו"ר מפלגת 'נעם'.

בנוסף, ציטט את דבריו של שר החינוך לשעבר בן ציון דינור, מי שהיה מאנשי הרוח של תנועת העבודה: "'לטפח בילדים את ההכרה כי היסודות הנעלים של תורת ישראל, חזונם של נביאי ישראל, שקידת היהודים על לימוד התורה, הם שהביאוהו למולדתנו ולהקים בה מחדש את מדינת ישראל'".

"לנטוע בהם את האהבה למדינת ישראל ואת הרצון לפעול למענה ולשמור על קיומה", ציטט מעוז מדרכו החינוכית של דינור.

אבי מעוז תלמודי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד