י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"בנט שותף לפשע"

הסערה הבאה שמקוממת את החרדים: נישואים מחוץ לרבנות

בעוד המאבק נגד רפורמת הכשרות נמשך, השר לשירותי דת כבר מציג את היעד הבא; נישואין מחוץ לרבנות הראשית לישראל, מהלך שיהווה פרצה חמורה בהלכה. הוא זוכה לגיבוי ראשון בממשלה ואילו החרדים יוצאים למתקפה: "שם לו למטרה לרסק כל נושא של יהדות בישראל"

הסערה הבאה שמקוממת את החרדים: נישואים מחוץ לרבנות
הרבנות הראשית ירושלים צילום: פלאש 90

הסערה הבאה בין השר לשירותי דת מתן כהנא, לנציגים החרדים כבר כאן. בעוד המאבק על רפורמת הכשרות מתנהל בכנסת, כעת מסמן השר כבר את היעד הבא, שינוי שיאפשר נישואין גם מחוץ לרבנות הראשית, דבר שיביא לפרצה חמורה בהלכה.

השר כהנא התראיין היום (שלישי) לאולפן ynet ואמר כי בכוונתו להביא לשינוי בנושא, "אני מאמין שכל אזרח במדינת ישראל צריך להיות מסוגל לממש את הזוגיות שלו באופן חוקי", אמר השר וציין כי לדעתו "נישואים זה מונח דתי, שצריך להישאר 'כדת משה וישראל'. יש מספיק רבנים הרבה יותר גדולים ממני ביהדות ובהלכה שיש להם מתווים".

לדוגמא ציין השר כהנא, "במתווה גביזון-מדן – הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, מצא דרכים לפתור את הבעיה", וציין, "אני חושב שדווקא הקואליציה הזו תוכל לעשות את זה... אני לא חושב שאם נכפה על מישהו להתחתן ברבנות, זה יגרום לו להתחתן ברבנות, ולכן אני משוכנע שבמדינת ישראל אנשים צריכים להיות מסוגלים לממש את הזוגיות שלהם, גם אם הם לא רוצים לעשות את זה דרך הרבנות".

כהנא כבר קיבל גיבוי ראשון מהקואליציה, כאשר שר התיירות יואל רזבוזוב הביע תמיכה במהלך וכתב, "צודק חברי שר הדתות מתן כהנא", וגיבה, "הגיע הזמן וזו הקואליציה שתעשה את זה. מתן, אני איתך". כזכור רק השבוע טען רזבוזוב "שהרבנות עושה נזק ויש לפרק אותה".

דבריו של השר כהנא עוררו גל תגובות מצד הנציגים החרדים. חבר הכנסת משה גפני תקף: "מתן כהנא שם לו למטרה לרסק כל נושא של יהדות בישראל ושלא יישאר ממנה זכר חס וחלילה. הבמה שהועמדה לרשותו והגיבוי שמקבל מבנט, שקד ומפלגת ימינה, הופך אותם לשותפים לפשע. נעשה כל מאמץ שהוא לא יצליח, ואם חס וחלילה זה יקרה, נחזיר הכל לקדמותו".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס תקף אף הוא ואמר: "יצא המרצע מן השק, דבריו של כהנא הוכחה נוספת כי כל כוונתו לחסל את מוסד הרבנות בישראל - כהמשך ישיר של רפורמת הכשרות ורפורמות בדייני ישראל בגיורים בשמירת השבת בפרהסיה ובזהות היהודית של המדינה, ממשלת בנט-כהנא-קריב חותרת לקידום מדינת כל אזרחיה וריסוק הזהות היהודית של המדינה".

חבר הכנסת יואב בן צור מש"ס התייחס לכוונותיו של השר לשירותי דת ואמר: "לאורך ההיסטוריה, קמו עמים, שבטים ואומות רבות אשר נכחדו ונעלמו כלא היו. לעומת זאת העם היהודי הקטן והנרדף, אשר לאורך כל הגלויות והגזירות שמר בחירוף נפש על המסורת היהודית ונושא הנישואין כדת משה וישראל, נשאר לנצח חי וקיים. כהנא פועל לקעקע את עיקרי היהדות". לדבריו, "כהנא הוא לא השר לשירותי דת, הוא השר להריסת הדת וחורבן היהדות".

"הרפורמות של כהנא לא יפילו שערה אחת של היהדות החרדית שתמשיך לדבוק ביהדות לדורי דורות", הגיב חבר הכנסת ישראל אייכלר והוסיף, "הציבור החרדי ימשיך לקיים את תורת ה' ללא פשרות ולא משנה מי ישלוט במדינה לפיד וכהנא או חכם מנסור עבאס או שלשתם יחד".

עוד תקף אייכלר: "מי שצריך לדאוג הם נאמני הציונות הדתית שכהנא הורס להם את כל יסודות הקיום הרעיוני של המזרחי. רבני המזרחי חשבו לתומם שעל ידי הרבנות הראשית והסטטוס קוו אפשר לקיים שניהם, מדינה יהודית ומשטר חילוני. בא כהנא ומנתץ את כל אלילי הציונות הדתית והופך את מדינת בנט כהנא ומנסור עבאס, למדינה רפורמית אנטי יהודית".

מתן כהנא הרבנות הראשית לישראל רישום נישואין נישואין פרטיים משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד