כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המשטרה נגד נשות הכותל: "אסור לכן לומר קדיש"

מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פרינטי, הודיע ל'נשות הכותל' כי המשטרה תאכוף את התקנה האוסרת עליהן לומר 'קדיש' ברחבת הכותל המערבי • "כך קבע בית המשפט"

נשות הכותל. צילום: פלאש90
נשות הכותל. צילום: פלאש90

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יוסי פרינטי, הודיע לנשות הכותל, כי מעתה ייאסר עליהן לומר את תפילת הקדיש ברחבת הכותל המערבי – זאת בנוסף לאיסור להתעטף בטלית ולקרוא בתורה.

לקראת כינוס התפילה החודשי שיקיימו נשות הכותל ביום חמישי הבא, ראש חודש אייר, שיגר מפקד המחוז מכתב ליו"ר הארגון, ענת הופמן, ולפיו בכוונת המשטרה לאכוף לראשונה את החוק בנושא.

פרינטי ציין, כי על פי הפרשנות שניתנה בשנת 2005 להחלטה על ידי עו"ד יעקב שפירא, נאסר על נשים לומר "קדיש" ו"קדושה" במניין ברחבת הכותל, וזאת בנוסף לאיסור הנאכף מזה שנים להתעטף בטלית ולקרוא בתורה מתוך ספר תורה.

הוןא הוסיף כי, בדיון בעניין שנערך בחודש שעבר בהשתתפות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד שרית דנה, ניתן תוקף לאותן הנחיות מלפני שבע שנים וחצי, ולכן החל מראש החודש הקרוב תמלא משטרת ישראל את חובתה לאכיפת החוק".

"ככל שנשות הכותל מבקשות להביא לשינוי בהסדר שנקבע, פתוחה בפניהן הדרך לפנות בעניין זה לגורמים המוסמכים", ציטט מפקד המחוז במכתבו מדברי עו"ד דנה, "כל עוד לא שונה ההסדר – יש לנהוג על פי מה שנקבע בפסיקת בית המשפט".

יו"ר נשות הכותל, ענת הופמן, אמרה בתגובה כי נחרדה לקבל את מכתבו של ניצב פרינטי, והצהירה כי היא וחברותיה יאמרו קדיש על יקיריהן "בכוונה גדולה ובמסירות נפש.
כותל מערבי קדיש בג''צ משטרה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד