א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

גורם בפנטגון: "פיונגיאנג מתכננת שיגור טיל בינ-יבשתי"

בארה"ב מאשרים את החשש משיגור טיל בינ-יבשתי בידי הצפון-קוריאנים • שר ההגנה הייגל: "ארה"ב תעשה הכל כדי לנטרל את האיומים" • דרום קוריאה ויפן הביעו חשש

הכתרת המנהיג בצפון קוריאה
הכתרת המנהיג בצפון קוריאה צילום: רויטרס

רוחות מלחמה? הקולות העולים מכיוון צפון קוריאה ומאיימים בתקיפתה של ארה"ב בנשק גרעיני, מקבלים אישוש משמעותי ממידע מודיעיני שנמסר על ידי גורם בפנטגון לרשת ה-CNN. לדבריו, פיונגיאנג עושה הכנות מתקדמות לשיגור טיל בליסטי בינ-יבשתי בשבועות הקרובים, טיל כזה מסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני עד לשטחה של ארה"ב.

על פי הדיווח צפון קוריאה מתכוונת לבצע את השיגור ממשגר טילים נייד, כדי להקשות על איתור מוקדם ועל נטרול המתקפה - אם תבוא.

יצויין, כי לבד מארה"ב חוששים ממתקפה גם בשכנתה הדרומית - דרום קוריאה, בה כבר הודיעו היום גורמי ממשל כי הם ערוכים לכל תרחיש אפשרי של שיגור טילים ומתקפה צפונית, גם יפן נמצאת ברשימת המדינות המסוכסכות עם הדיקטטורה הקוריאנית, ואף היא עשויה לספוג את האש.

הבוקר אמר שר הגנה של דרום קוריאה, קים קוואן ג'ין, לוועדה פרלמנטרית בסיאול, כי לפי המידע שבידיו צפון פיונגיאנג העבירה טיל בעל טווח בינוני לחופה המזרחי. ג'ין טען כי הטיל אינו מכוון ליבשת אמריקה, אך ייתכן שהוא מכוון לבסיס האמריקני הממוקם בגואם הסמוכה.

החששות כבדים במיוחד לקראת ה-15 באפריל, יום השנה ה-101 לציון לידתו של קים איל סונג, מייסד הדיקטטורה, אז נוהגת צפון קוריאה להפגין את כוחה הצבאי מפעם לפעם.

שר ההגנה האמריקאי צ'אק הייגל הבהיר הבוקר כי "טעות אפשר לעשות רק פעם אחת, ואני לא רוצה להיות האיש שעשה את הטעות", ואף הודיע כי "ארה"ב תעשה הכל כדי לנטרל את האיומים".
צפון קוריאה דרום קוריאה ארה''ב טיל גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד