י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האינטרסנטים והדימיוניים

הדיווחים סביב 'המבצע הנועז' • למי להאמין

התקשורת הישראלית והעולמית עוסקת ביממה האחרונה בחשיפתו של ראש הממשלה בנט בדבר מבצע נועז של המוסד בכדי לנסות ולגלות מה עלה בגורלו של הנווט הישראלי רון ארד ז"ל. בתקשורת הערבית הצטרפו במפתיע עם גילויים מפתיעים שמעלים תהיות באשר לאמינותם | המומחה לתקשורת הערבית עושה סדר ומצנן את ההתלהבות

הדיווחים סביב 'המבצע הנועז' • למי להאמין
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הפרסומים בתקשורת הערבית סביב המבצע הנועז של המוסד הישראלי ובייחוד בדבר בדיקת DNA לגופה שאותרה בלבנון, כדי לבדוק האם היא שייכת לנווט רון ארד ז"ל, שנפל בשבי ב-1986, ראוי לעשות סדר בדיווחים ולסייג אותם בהתאם למקורותיהם.

‏כתב 'כאן חדשות' לענייני העולם הערבי, רועי קייס, ליקט את הדיווחים ועושה בהם סדר. לדבריו, העיתון הבינערבי 'א-ראי אל-יום' הלונדוני, שדיווח על חטיפת הגנרל האיראני מסוריה מדווח מעת לעת על ענייני שבויים ונעדרים בסוריה. בעל מקורות בסוריה ובמחנה הפרו איראני, כך שחייבים לקחת את דברי העיתון בעירבון מוגבל.

‏באשר לערוץ אל-ערבייה הסעודי הוא כידוע בצד השני של המתרס, מזוהה עם המחנה האנטי האיראני. הוא הוסיף לדיווח על חטיפת הגנרל האיראני מסוריה את איסוף דגימות ה-DNA מגופה בבקעת הלבנון.

כביכול מעניין ששני כלי תקשורת בעלי אג'נדה שונה (אחד יותר מזוהה עם המחנה הפרו איראני והשני להיפך) מדווחים על כך ממקורותיהם.

למרות הכל וזו השורה התחתונה - ניסיון העבר מלמד שכדאי לקחת בערבון מוגבל את הדיווחים האלה בענייני שבויים ונעדרים גם בהקשר של ארד וגם בהקשרים אחרים. חשוב לזכור שאותם דיווחים נולדו בסופו של יום בעקבות חשיפת המבצע על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט מעל דוכן הכנסת.

‏בנוסף, לא מן הנמנע שאל-ג'רידה הכווייתי יצטרף ל"חגיגה התקשורתית" בימים הקרובים, אל ג'רידא הוא עיתון כוויתי שנוהג לפרסם כתבות חדשותיות פרי דמיונו האישי.

כזכור, ‏ערוץ אל-ערבייה הסעודי דיווח בשעות האחרונות כי ישראל הוציאה לפועל שני מבצעים בסוריה ובלבנון בחודש שעבר כדי לגלות מה עלה בגורלו של הנווט רון ארד. בסוריה נחטף קצין איראני שפרש לגמלאות ושוחרר, בלבנון נלקחו דגימות DNA מגופה בנבי שית שעלתה אפשרות ששייכת לארד. מהימנותו הדיווח אינה ברורה.

רון ארד המוסד הישראלי מבצע חשאי רועי קייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד