י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המודעות פורסמו ביומונים

תיעוד: הרבנים זעקו בתפילה נגד הרכבת הקלה

מעמד תפילה וזעקה כנגד ניסיון מעבר הרכבת הקלה בשכונות החרדיות, במעמד רבנים וראשי ישיבות נערך היום בבית המדרש הגדול רחמסטריווקא בירושלים. לראשונה המודעות על העצרת פורסמו ביומונים החרדים

תיעוד: הרבנים זעקו בתפילה נגד הרכבת הקלה
עצרת בביהמ"ד רחמסטריוורא נגד הרכבת הקלה צילום: שמואל דריי

עצרת תפילה המונית בראשות גדולי התורה והחסידות התקיימה בשעות הצהריים (שלישי) בירושלים בבית המדרש הגדול של חסידות רחמסטריווקא נגד כוונת הרשויות לסלול את מעבר הרכבת הקלה בתוככי השכונות החרדיות בעיר.

בעצרת שאורגנה לראשונה ע"י המנהלים הקהילתיים של שכונות רוממה ובוכרים, השתתפו מאות מתושבי השכונות החרדיות שקראו יחד את כל ספר התהילים, לאחר מכן קראו כולם קבלת עול מלכות שמים בראשות המשפיע החסידי הנודע הרה"צ רבי יצחק משה ארלנגר, בתפילת המנחה שהתקיימה לאחר מכן שימש כש"ץ, המקובל הגאון רבי יעקב עדס.

מלבדם השתתפו בעצרת התפילה המיוחדת גם הרבנים הגאונים ר"י טשעבין, רבי יוסף משה שניאורסון, המשפיע החסידי רבי צבי מאיר זילברברג, רבי דוד טווערסקי - דומ"ץ חסידות רחמסטריווקא, רבי עקיבא וואזנר, רבי אהרון טווערסקי - דומ"ץ חסידות טשערנוביל, רבי משה מרדכי וידער ועוד שורה ארוכה של רבנים ודיינים מהשכונות החרדיות בירושלים.

יצוין כי לראשונה הבוקר פורסמו ביומונים החרדיים המרכזיים – המודיע המבשר והפלס, מודעות בדבר קיום העצרת בעמוד הראשון של העיתון. יודע דבר ציינו כי מדובר בצעד תקדימי של ממש, בו ניתנת לראשונה במה שכזו להתנגדות לרכבת הקלה, שעד כה הייתה יותר נחלתה של העדה החרדית, וכעת בעיתוני המיינסטרים של אגודת ישראל ניתן ביטוי פומבי ומודגש להתנגדות לרכבת הקלה, ואף מוגדרת הרכבת במתכונתה הנוכחית כגזירה רוחנית!

כפי שדווח בעבר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', קיימת התנגדות נרחבת שתופסת תאוצה משבוע לשבוע נגד המתכונת הנוכחית של הרכבת הקלה בשכונות החרדיות בירושלים. כמה גורמים ששוחחו עם 'בחדרי' הבהירו בעבר כי ההתנגדות היא לא לעצם קיומה של הרכבת כפי שיש מי שמנסה לצייר את ההתנגדות, אלא עצם מסלולה מעל פני הקרקע בגלל בעיות רוחניות קשות שיגרמו לתושבי השכונות וכן עקב בעיות תחבורתיות איומות שהדבר יגרום.

אחת הדרישות הן להעביר את הרכבת הקלה מתחת לפני הקרקע כפי שתעבור הרכבת מתחת לרחובות יחזקאל ושמואל הנביא. אולם לטענת המנהלים הקהילתיים – הרשויות מעדיפות להתעלם מקול הזעקה שקמה מצד ציבורים רחבים ורבנים חשובים, "אך אנו לא נרפה את ידנו עד להבאת פתרון מוסכם על כל הצדדים", אמרו.

צפו בגלריה של הצלם שמואל דריי 

רחמסטריווקא הרכבת הקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד