י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאות תגובות מרגשות

מיוחד: ב'שובו' מסכמים את חודש החגים

כחלק מהפעילות למדו אלפי ילדים את הלכות החגים ומשמעותם, וכן תרגלו את מנהג הכפרות, תקיעת שופר וארבעת המינים. התגובות שזרמו למשרדי 'שובו' במהלך כל ימי החג לימדו על  התעוררות רבה בקרב משפחות התלמידים, שקיבלו על עצמם לקיים את מצוות החג. מנכ"ל שובו הרב מיכאל גוטרמן: "פעילות חגי תשרי היא המשך ישיר לתוצאות הסקר שערכנו, לפיו רוב מוחץ של היהודים בישראל מצפים בכיליון עיניים להכיר את היהדות"

מיוחד: ב'שובו' מסכמים את חודש החגים
סיכום חודש החגים בשובו צילום: באדיבות המצלם

חגי תשרי אך חלפו, ורישומם הרוחני והנעלה עודנו ניכר בלבבות. בהנהלת רשת 'שובו' כבר התיישבו לסכם בשביעות רצון מרובה את פעילות חגי תשרי בקרב תלמידי בתי הספר בכל רחבי הארץ, והנתונים המרשימים הביאו את כולם להתפעלות. "כשהלכנו על המהלך של קירוב לבבות של כל בני המשפחה ליהדות, לא חלמנו שנגיע לכאלה תוצאות, וכל כך מהר" אומרים בהנהלת 'שובו'.

הפעילות החלה אחרי שמנכ"ל הרשת הרב חיים מיכאל גוטרמן הורה לבצע סקר מקיף בקרב כלל האוכלוסייה בישראל. הסקר המקיף גילה: מרבית הציבור היהודי בארץ צמא לשמוע ולהכיר את היהדות מקרוב, בדרכי נועם ומתוך קירוב לבבות. את מסקנות הסקר למדו בשובו לעומק במהלך הקיץ.

כשבוע לפני ראש השנה נפתחו הלימודים ברשת שובו כשאלפי תלמידי שובו בכל רחבי הארץ שבים לבתי הספר. בלילה שלפני החזרה ללימודים התכנס ועד ידידי שובו בארץ בביתו של ידיד הרשת הנגיד הרב מוטי זוננפלד להיערך לקראת פתיחת שנת הלימודים בפרט לאור הגידול וההתרחבות העצומה אותו חווה שובו השנה בס"ד, במעמד המרומם אותו הנחו הגאון רבי יעקב קניג רו"מ 'כנסת ישראל' ואיש התקשורת ידידיה מאיר השתתפו ונשאו דברים הרב הראשי הגרי"מ לאו שתיאר בהרחבה את הקשר ארוך השנים עם רשת שובו, המארח הרב מוטי זוננפלד ומנכ"ל שובו הרב מיכאל גוטרמן.

בסיום הערב זכו המשתתפים לברכת נשיא רשת שובו המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין שטרח ובא למעמד לחזק את העוסקים במלאכה, כשעמו חברי הנשיאות נכד הבבא סאלי האדמו"ר רבי שלמה בוסו והפוסק ראש בית ההוראה הכללי הגרב"צ הכהן קוק. מנכ"ל שובו הרב גוטרמן הודה לנשיא הרשת מרן המשגיח ולגדולי התורה שטרחו ובאו הערב ועל כך שבמשך כל השנה טורחים ללא לאות למען שובו. כן הודה למארח ידיד הרשת הרב זוננפלד ולכלל המשתתפים, כשהוא מצוין כי השותפות הזאת נותנת לנו את הכח לפעול ולעשות למען ילדי ישראל בארץ הקודש כחזון מייסד שובו הגר"א פאם זצ"ל.

מיד בתחילת שנת הלימודים ולקראת החגים יצאו בשובו במשימה כוללת להכיר את מצוות חגי תשרי לא רק לתלמידי המוסדות, אלא גם לכל בני משפחותיהם. ההצלחה הייתה מסחררת. עוד ועוד הורים ביקשו לשמוע על מצוות תקיעת שופר, סליחות, מנהג הכפרות, נטילת לולב וסוכה. ב'שובו' גייסו בעלי תוקעים מקצועיים שנדדו בין בתי הספר בכל הארץ, ולימדו את התלמידים את סוד תקיעת השופר לכל פרטיו ודקדוקיו. התלמידים הנרגשים שזכו לשמוע תקיעת שופר בחודש אלול, ביקשו לדעת היטב את הלכות המצווה, והעבירו הלאה את המידע להוריהם. אחד ההורים סיפר בדמעות: "מאז שהייתי ילד והלכתי עם אבא לשמוע שופר בבית הכנסת, אני לא זוכר ששמעתי אי פעם תקיעת שופר. אבל אחרי שהילד הגיע הביתה וסיפר על השופר בעיניים בורקות, החלטתי שאני חייב ללכת איתו השנה לבית הכנסת כדי לשמוע שופר. בהתחלה התכוונתי ללכת רק ביום הראשון של ראש השנה, אבל כל כל נהנינו בבית כנסת, נשארנו לכל תפילת מוסף, שמענו את כל התקיעות והתפללנו ממחזור שקיבלנו מאחד המתפללים. למחרת כבר קמנו מוקדם והגענו ראשונים לתפילת שחרית. מה אגיד לך, אני כבר מחכה לשנה הבאה".

אל בתי הספר של שובו הגיעו משאיות עם תרנגולים ותרנגולות כדי לקיים את מצוות הכפרות כפי שנהגו בכל הדורות. הילדים למדו איך לסובב את התרנגול סביב הראש ג' פעמים, ואת מה שנוהגים לומר במהלך קיום המנהג. כמו כן, קיבלו סטים שלמים של ד' מינים, אותם העבירו הלאה גם לבני המשפחה שדיווחו בהתרגשות על הזכות העצומה שנפלה בחלקם לקיים כל יום מימות החג את מצוות נטילת לולב.

פרויקט מרגש נוסף שקיימו בשובו הוא קישוט הסוכה. במוסדות 'שובו' הכריזו על תחרות קישוטי סוכה. הילדים התיישבו יחד עם ההורים להכין קישוטיים מעוצבים ויוקרתיים, במטרה לגבש את כל המשפחה סביב יופייה של מצוות סוכה ולהעביר בדרכי נועם את העונג שביהדות.

בהנהלת הארגון מודים למורים ולמורת, ולכל הצוותים שלקחו חלק בפרויקט האדיר והמושקע. כן מוקירים טובה מיוחדת לתורמים הרבים שבלעדיהם לא היה הפרויקט יוצא לדרך, על עליותיו המרובות.

מנכ"ל שובו הרב מיכאל גוטרמן אמר: "פעילות חגי תשרי היא המשך ישיר לתוצאות הסקר שערכנו, לפיו רוב מוחץ של היהודים בישראל מצפים בכיליון עיניים להכיר את היהדות. נסיק את המסקנות מההצלחה של חגי תשרי, ונמשיך הלאה לפעילויות דומות במהלך החורף, חג החנוכה ומועדים אחרים. הדרך של 'שובו' ברורה: להאיר את היהדות לאלו שלא זכו להיחשף אליה, וללמד אותם בנועם ובסבלנות את יופייה וקסמה".

שובו חודש החגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד