י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אנטישמיות בגרמניה

יהודי שענד תליון מגן דוד, לא הורשה להיכנס למלון

מלון בעיר לייפציג שבמזרח גרמניה התנהג באנטישמיות גרמנית כלפי מוזיקאי יהודי גרמני שענד שרשרת ועליה תליון מגן דוד. לא ניתן לו שירות בכניסתו למלון ועובדיו הציעו לו להסתיר או להוריד את השרשרת | המשטרה חוקרת ובמלון "מודאגים"

יהודי שענד תליון מגן דוד, לא הורשה להיכנס למלון
גיל עופרים צילום: באדיבות המצולם

מוזיקאי יהודי-גרמני בשם גיל עופרים, הגיע למלון בעיר לייפציג שבמזרח המדינה, ונאמר לו להוריד או להסתיר את שרשרת מגן דוד שתלויה על צווארו או שלא יתאפשר לו לבצע צ'ק -אין. 

בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות, מספר גיל עופרים כי ניסה להיכנס ביום שני בערב למלון 'ווסטין' בלייפציג. כשהוא עונד שרשרת עם תליון מגן דוד. בשל בעיות טכניות במחשבי המלון, נוצר תור ארוך בדלפק הקבלה. עופרים הבחין שאחרים בתור מתקדמים קדימה, אך הוא לא נקרא לדלפק, "מה קורה? למה כולם נקראים לפני?", שאל את המארח שמאחורי הדלפק.

עובד המלון סיפר לו שהם מנסים לצמצם את התור. "ואז מישהו אמר לי להסיר את שרשרת מגן דוד שלי", סיפר הזמר והוסיף כי הבקשה שבה פעם נוספת מעובד אחר שאמר לו "ברגע שאתה מזיז אותו, תוכל לבצע צ'ק -אין". עופרים סיים את הסרטון במילים: "גרמניה 2021".

משטרת לייפציג מסרה לערוץ הגרמני DW כי הם מודעים לסרטון של עופרים, והם מטפלים במקרה. "קיבלנו את המידע מצוות המדיה החברתית שלנו על המקרה", אמרה דוברת המשטרה תרזה לברנץ ל-DW. "בדקנו את הסרטון ואנחנו מתכננים לשלוח אותו לעריכה לצורך תביעה", הוסיפה. הרשויות לא הודיעו אם הוגשו כתבי אישום פליליים, ואמרו כי המקרה נמצא בשלביו הראשונים.

דובר מטעם מלון ווסטין לייפציג אמר לסוכנות הידיעות הגרמנית dpa כי "המלון מודאג מאוד" והם לוקחים את המקרה "ברצינות רבה".

התקרית המתוארת בסרטון של עופרים עוררה גל של תגובות קשות ברשתות החברתיות, כמו גם גינוי מהיר מצד הקהילות היהודיות בגרמניה. "האיבה האנטישמית נגד גיל עופרים מזעזעת", אמר יוסף שוסטר, נשיא מועצת היהודים המרכזית בגרמניה, בהודעה שפרסם בטוויטר. לדבריו, הוא מקווה שהמלון יפעל נגד המעורבים וקיווה שהעם היהודי בגרמניה "יימצא סולידריות בעתיד בכל פעם שיתקף אותנו".

גיל בן 39, הינו בנו של המוזיקאי הישראלי אבי עופרים.

אנטישמיות בגרמניה מגן דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד