י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
על תשעה צריפים מעץ

המשטרה בפולין חוקרת ונדליזם אנטישמי באושוויץ-בירקנאו

המשטרה בפולין חוקרת ונדליזם אנטישמי שבוצע באנדרטה ובמוזיאון אושוויץ-בירקנאו; "האדם או האנשים שביצעו מעשה שערורייתי זה יימצאו ויענשו"

המשטרה בפולין חוקרת ונדליזם אנטישמי באושוויץ-בירקנאו
שער הכניסה לאושוויץ צילום: pixabay

מוזיאון אושוויץ פרסם כי סיסמאות אנטישמיות התגלו במתחם אושוויץ, ברחבי המוזיאון ישנם אמצעי אבטחה ואכיפה חזקים למניעת ונדליזם. "מעשיהם של העבריינים היו התקפה שערורייתית על סמל של אחת הטרגדיות הגדולות בהיסטוריה האנושית ומכה כואבת ביותר לזכרם של כל קורבנות מחנה אושוויץ-בירקנאו הנאצי הגרמני", נמסר מהמוזיאון.

הנאצים ומשתפי הפעולה שלהם הרגו לפחות 1.3 מיליון בני אדם, כולל למעלה ממיליון יהודים, במחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו. בשנת 2019 ביקרו במוזיאון מעל 2 מיליון איש, כולל 396,000 מבקרים מפולין, 200,000 מבריטניה, ו-120,000 מארצות הברית. השנה וגם בשנה החולפת כמעט ולא הגיעו מבקרים עקב נגיף הקורונה.

בהודעה של המוזיאון נאמר. "סימנים של ונדליזם התגלו ב-5 באוקטובר על תשעה צריפים מעץ, כתובות באנגלית ובגרמנית, חלקן אנטישמיות, שתי התייחסויות המשמשות לעתים קרובות את האנטישמים".

עוד נאמר: "אירוע כזה היא עבירה באתר הזיכרון, המקרה דווח למשטרה כל התיעודים נמצאים כעת בטיפול, אנו מקווים כי האדם או האנשים שביצעו מעשה שערורייתי זה יימצאו ויענשו, אנו פונים גם לכל מי שעשוי להיות עד לאירוע למסור לנו מידע על כך שעשוי לסייע במציאת העבריינים". עוד נאמר, כי "ברגע שהמשטרה תסיים לבדוק את כל הוונדליזם ותיקח את כל הראיות הדרושים, אנשי האנדרטה אושוויץ יסירו את כל הונדליזם מהבניינים ההיסטוריים".

ונדליזם חילול אנדרטה בירקנאו אושוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד