י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
במיליוני אירו

לראשונה: האיחוד האירופי מקדם אסטרטגיה למאבק באנטישמיות

הנציבות האירופית פרסמה אמש כי בכוונתה להקדיש זמן ומשאבים במיגור תופעות האנטישמיות באירופה | התוכנית כוללת שלוש מטרות מרכזיות ויושקעו בה מיליוני אירו לצד מעקב אחרי קצב התקדמות התוכנית בשטח  

לראשונה: האיחוד האירופי מקדם אסטרטגיה למאבק באנטישמיות
האיחוד האירופי צילום: ויקיפדיה

הנציבות האירופית פרסמה ביום שלישי את האסטרטגיה הרשמית שלה אי פעם למלחמה באנטישמיות וקידום חיים יהודיים, הכוללת מימון של מיליוני אירו לאבטחת אתרים יהודיים.

התוכנית כוללת שלוש מטרות מרכזיות. מניעת אנטישמיות על כל צורותיה, הגנה וטיפוח חיים יהודיים וקידום מחקר, השכלה וזיכרון שואה.

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין אמרה: "אנחנו רוצים לראות את החיים היהודיים פורחים שוב בלב הקהילות שלנו, ככה זה צריך להיות, האסטרטגיה שאנו מציגים היום היא שינוי צעד בדרך בה אנו מגיבים לאנטישמיות. אירופה יכולה לשגשג רק כאשר הקהילות היהודיות שלה מרגישות בטוחות ומשגשגות". כדי להילחם באנטישמיות, הוועדה תוביל הקמת רשת של ארגונים ברחבי אירופה שתסמן תוכן אנטישמי באינטרנט, ותקדם תגובות הולמות נגד אנטישמיות, היא תפעל גם עם חברות טכנולוגיה וקמעונאים כדי למנוע מכירה ברשתות החברתיות של סחורה בנושאים נאציים ואנטישמיים.

הנציבות תספק למדינות האיחוד האירופי 24 מיליון אירו בשנת 2022 כדי להגן טוב יותר על אתרים יהודיים ועל מקומות ציבוריים, על מנת לסייע בטיפוח חיים יהודיים ברי קיימא באירופה. כולל תוכניות להעלאת המודעות לחיים ולתרבות היהודית באירופה, לקידום המודעות והשכלה לשואה.

הוועדה מסרה כי תוקם רשת של אתרי שואה פחות מוכרים, כגון מקומות מסתור שיהודים הסתתרו שם, או שטחי ירי שם נרצחו רבבות, כולל קידום זיכרון השואה.

בהצהרה נאמר כי האיחוד האירופי יחזק את שיתוף הפעולה שלו עם ישראל נגד האנטישמיות והחייאת המורשת היהודית. האסטרטגיה תיושם עד שנת 2030, האיחוד יפרסם בשנים 2024 ו-2029 את קצב ההתקדמות בתוכנית.

מתוך 9.5 מיליון יהודים לפני השואה, האוכלוסייה היהודית באירופה עומדת כיום על 1.5 מיליון. אולם המספר יורד כאשר יהודים עוזבים את אירופה בשל האנטישמיות.

בהתייחס לפרסום האסטרטגיה של הנציבות האירופית אמרו הרב מנחם מרגולין יושב ראש "איגוד הארגונים היהודיים באירופה" (EJA), והרב אריה גולדברג מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" (RCE), כי הם מברכים על האסטרטגיה החדשה, שגובשה בין השאר על בסיס הצעות הארגונים היהודיים. "זהו ללא ספק צעד חשוב ומקיף של נציבות האיחוד האירופי" קבע הרב מרגולין, אך הטעים "המבחן האמיתי הוא כמובן מבחן התוצאה והיישום של האסטרטגיה המוצהרת בכל מדינה ביבשת".

"בעוד הנציבות האירופית צועדת צעד חשוב קדימה, מחוקקים במדינות השונות מקבלים מבתי המשפט האירופים גיבוי לחקיקה המגבילה את חופש הדת והפולחן של היהודים. אנחנו ב'איגוד הארגונים היהודיים' וב'מרכז רבני אירופה' ממשיכים לעמוד על המשמר, להתריע מפני ניסיונות לאסור ברית מילה ושחיטה כשרה ולהבהיר למקבלי ההחלטות את המשמעות האיומה של ההגבלות הללו", ציינו הרבנים מרגולין וגולדברג.

האיחוד האירופי אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד