י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

טיפים לעיצוב המטבח המודרני: חללים, צבעים ואחסון

חלל פתוח, קווים נקיים, מקומות אחסון וצבעים - מה ואיך מומלץ בבואך לעצב את המטבח המודרני • אלו מאפיינים נדרשים? • ולמה רצוי לשים לב?

עיצוב מטבח. צילום ארכיון: סטייליש
עיצוב מטבח. צילום ארכיון: סטייליש

חשיבות המטבח ומרכזיותו הולכת וגדלה בשנים האחרונות. אם בעבר המטבח שימש רק למטרות בישול ואחסון, כיום הוא מתפקד כמקום מרכזי של התכנסות המשפחה. הסיבות הבולטות לכך נעוצות בעובדה כי חדר הסלון או חדר הצפייה שהיה מרכזי להתכנסות המשפחה, הפך לפחות רלוונטי בעידן המחשבים, הטלפונים הסלולאריים והכנסת מכשירי טלוויזיה לחדרי השינה.

ולכן, כתוצאה מהגורמים הללו, התכנסות המשפחה נעשית בחדר המטבח סביב ארוחות משותפות והכנתם. עיצוב המטבח עבר שינוי בהתאם לשימוש בחדר המטבח. בכתבה זו תוכלו למצוא מספר טיפים לעיצוב המטבח החדש:

1. חלל פתוח – עיצוב המטבחים החדשים מתבססים בראש ובראשונה על open space אנו נרצה לשמור או ליצור חלל פתוח ככל שאפשר המתחבר לרוב עם חדר הסלון ופינת האוכל. יותר ויותר משפחות מבקשות ממעצבי הפנים להרכיב להם בתוכנית את המטבח הכי מרווח שניתן. המטרה היא להכיל כמה שיותר אנשים, לגרום לסביבת עבודה נוחה, לאפשר כמה שיותר מקומות אחסון ולתת הרגשה של מרחב גדול ונוח.

2. קווים נקיים – בין אם החלטנו על מטבח הייטקיסטי או מטבח בעיצוב כפרי, הקווים של המטבח המודרני מתאפיינים בנקיות שלהם. פינות חדות, שימוש מינימאלי בעיטורים ושמירה על אחידות, מאפיינים את עיצוב המטבח המודרני. גם האקססוריז הנכנסים לחדר המטבח לא יגרמו לתחושת עומס של פריטים. השאיפה תהיה תמיד לשמור על תחושת המרחב והמראה הנקי שאינו כולל העמסת פריטים בחדר זה.

3. מקומות אחסון – כחלק ממרכזיות חדר מטבח וגדילת המשפחה, אנו נצטרך יותר מקומות אחסון במטבח. תכנון מוקדם של עיצוב המטבח יוכל לתת לנו אפשרות לבחון מגוון רחב של פתרונות אחסון נוחים אשר מוטמעים בצורה נכונה ואפקטיבית במטבח, לדוגמא: נוכל למצוא ארונות אחסון הנמצאים מתחת לאי המטבח, ארונות מזווה אשר נפתחים כמגירות ויכולים להכיל פריטים רבים בתוכם ועוד.

4. צבעים – בעיצוב המטבח העכשווי כל קשת הצבעים פתוחה בפנינו. אם בעבר היה קונצנזוס על הצבעים בהם משתמשים בחדר המטבח, כיום צבעים כמו כתום, אדום, ירוק, סגול, כחול ועוד מגוון רחב של צבעים, כולם נכנסו למטבח המודרני.

שילוב הצבעים הללו כמובן יהיה בצורה מבוקרת תוך כדי שמירה על קווים נקיים וחוסר העמסה של פריטים וגוונים . את שילוב הצבעוניות החדשה נוכל לראות במגוון רחב של גוונים וצבעים המוצעים במשטחי השיש כמו אבן קיסר, או בחיפויי זכוכית אשר מאפשרים ללקוח להדפיס איזו תמונה שרק ירצה על גבי משטחי הזכוכית המודבקים על אריחי המטבח. כאמור, הכול אפשרי וכל הצבעים מותרים כל עוד אנו שומרים על נגיעות עדינות ומראה נקי.

לסיכום, נוכל למצוא עוד מאפיינים רבים אשר עברו שינוי ומותאמים למטבח של היום, אך אלו הבולטים שבהם. כמו כן, השימוש האינדיווידואלי של כל משפחה במטבח משפיע מאוד על בחירת עיצוב המטבח. צורך המשפחות משתנה ממדינה למדינה וממשפחה אחת לאחרת. רשתות הרהיטים הגדולות והבינלאומיות כמו איקאה מטבחים מציעות מבחר אינסופי של מטבחים בצורות, גוונים וסגנונות שונים.

ולכן, לפני בחירת המטבח החדש עשו חשיבה מוקדמת של הצרכים והרצונות של משפחתכם, כך תוכלו לעשות את הבחירה הטובה ביותר למטבח שישמש אתכם בצורה הטובה ביותר.
עיצוב מטבח מודרני עיטורים פריטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד