כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

'גברת הברזל' של בריטניה מתה בגיל 87

מרגרט תאצ'ר, ראש הממשלה האגדית של בריטניה עד לפני כ-20 שנה, שזכתה גם לכינוי 'אשת הברזל', מתה בגיל 87 • זכתה לתקופת הכהונה הארוכה ביותר מתחילת המאה ה-19

צילום: ויקיפדיה
צילום: ויקיפדיה

ראש ממשלת בריטניה לשעבר, מרגרט תאצ'ר, המוכרת בכינוי 'אשת הברזל' מתה היום (ב) הגיל 87. דובר לשכתה מסר כי "הברונית תאצ'ר מתה הבוקר בעקבות שבץ". לדבריו, בניה של תאצ'ר, מארק וקרול, ביקשו לציין כי "אמם מתה בשלווה".

תאצ'ר כיהנה כאישה הראשונה בתפקיד ראש הממשלה בבריטניה בשנים 1990-1979, אחרי שהובילה את השמרנים לניצחון סוחף בבחירות. הייתה זו הכהונה הארוכה ביותר של ראש ממשלה בריטי מאז ראשית המאה ה-19.

תאצ'ר נולדה בשם מרגרט הילדה רוברטס ב-13 באוקטובר 1925 בחבל לינקולנשייר. אביה היה בעל מכולת. היא למדה באוניברסיטת אוקספורד באמצעות מלגה, וקיבלה שני תארים - בכימיה ובעריכת דין. ב-1951, התחתנה עם איש העסקים האמיד דניס תאצ'ר, ולזוג נולדו שני ילדים. העניין שגילתה תאצ'ר בפוליטיקה הביא אותה לפרלמנט בגיל 34 כחברה במפלגה השמרנית. היא טיפסה במהירות בשורות המפלגה, ובגיל 44 התמנתה לשרת החינוך.

תאצ'ר אושפזה בשנים האחרונות בשל דלקת ריאות, וגם שברה את רגלה ואת ידה כמה פעמים. בתה התראיינה לתקשורת לפני ארבע שנים בעקבות ספר שכתבה, ואמרה כי אמה אף מתקשה בזיהוי בני המשפחה. ואולם, היא סיפרה שכשאמה נזכרת בימיה ברחוב דאונינג 10, "הזיכרון שב ואמא מתעוררת מחדש".

בשנים האחרונים סבלה תאצ'ר מבריאות רופפת ומיעטה לצאת מביתה. בסוף 2011 הופיעה תאצ'ר באופן נדיר בפומבי כשיצאה לסעודה לרגל יום הולדתה ה-86. תאצ'ר, שהייתה מנהיגת מפלגת השמרנים במשך שנים רבות, לבשה שמלה כחולה וז'קט כחול - כצבע המזוהה בבית הנבחרים עם חברי המפלגה.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, מסר כי "איבדנו מנהיגה דגולה ובריטית דגולה". אליזבת מלכת בריטניה הביעה צער על מותה של תאצ'ר, והודיעה כי תביע את תנחומיה בפרטיות בפני בני המשפחה.
אשת הברזל מרגרט תאצ'ר מוות ראש ממשלה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד