ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא משתף פעולה עם המשטרה

דיווח בקפריסין: הרשויות במדינה שוללות סיוע איראני

דיווח בקפריסין: הרשויות בקפריסין מאמינות כי איראן אינה עומדת מאחורי המזימה להרוג אנשי עסקים ישראלים, זאת בניגוד להודעה המפורשת שיצאה מלשכת ראש הממשלה הישראלי

דיווח בקפריסין: הרשויות במדינה שוללות סיוע איראני
אילוסטרציה צילום: רועי אלימה / פלאש 90

על פי דיווחים בקפריסין, הרשויות בקפריסין מאמינות כי "איראן אינה עומדת" מאחורי מזימה לכאורה להרוג אנשי עסקים ישראלים הפעילים באי למרות האשמות מצד ראש הממשלה בנט.

בנט האשים את איראן כי ניסתה לחסל אנשי עסקים ישראלים, לאחר שהמשטרה בניקוסיה עצרה לפני שבוע גבר אזרי עם דרכון רוסי החשוד שנשכר לביצוע הפיגועים. הרשויות גם סבורות כי הטייקון הישראלי טדי שגיא לא היה יעדו של הרוצח, אלא חברים בולטים אחרים בחברת ההימורים שלו הפועלת בקפריסין.

בקפריסין דווח, כי הגבר האזרי בן ה-38 אינו משתף פעולה עם המשטרה ומסרב לענות על שאלות, אך ביום שלישי הוא הראה להם את שני המקומות באיה נאפה בהם שכר שתי מכוניות.

באחת המכוניות השכורות נמצא אקדח עם משתיק קול זמן קצר לאחר שהגיע מצפון לדרום קפריסין, מדיווחים בקפריסין עולה כי הוא הגיע מרוסיה לפני כשלושה שבועות והיה במעקב משטרתי.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", על פי דיווחים בקפריסין, החשוד הגיע מרוסיה לפני כשלושה שבועות דרך שדה התעופה בלרנקה וביקר בצפון קפריסין כמעט מדי יום. האיש נעצר בשבוע שעבר, וברשותו נמצא אקדח מצויד עם משתיק קול, שעבר בדיקה בליסטית כדי לקבוע אם הוא שימש בפשעים אחרים. גם הטלפון הנייד שלו נבדק.

בתשובה לשאלה האם החשוד משתף פעולה עם הרשויות, אמר המפקד כי "זה לא שאלה של שיתוף פעולה" והוסיף כי נאספות ראיות כדי להביא את התיק לבית המשפט. לשאלה האם המשטרה קרובה לביצוע מעצרים נוספים, אמר כי "לפי שעה אין מה להוסיף".

עוד דווח, כי המשטרה קיבלה מידע על החשוד ברגע שהגיע. ביום שני האחרון הם שמו את צו תחת מעקב ברגע שחצה מהצפון. הם עקבו אחריו כששכר קורקינט חשמלי מחנות בעיר העתיקה, וגם כששכר רכב. הרכב הושכר בפראלימני באמצעות תעודת זהות מזויפת.

משטרת קפריסין איראן חיסול נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד