ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חשש מגל חמישי

עם היד על הדופק: הקבינט יתכנס לקראת הקלות חדשות

היום צפויות לעבור בקבינט הקורונה מספר הקלות חדשות | מפגש חברי הקבינט יתקיים בטלפון | בתוך כך התראיין הבוקר פרויקטור הקורונה והזהיר "יכול להיות שזה יעכב אותנו"

עם היד על הדופק: הקבינט יתכנס לקראת הקלות חדשות
מסעדה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שהונחו הצעות משרד הבריאות להקלות נוספות בהגבלות על בתי עסק וראש הממשלה ושרי הקבינט התנגדו להם במפגש האחרון, היום (רביעי) הם צפויים לשוחח שוב בשיחה טלפונית, ולאשר כמה החלטות חדשות, ביניהן - אישור ישיבה בחלל פתוח במסעדות עם תו סגול.

‏לקראת ההקלות הצפויות בתו הירוק, פרויקטור הקורונה, הפרופ' סלמן זרקא, התראיין לאפי טריגר בגלי צה"ל ואמר: "נתוני התחלואה מראים שיפור מאוד משמעותי, ולכן מחובתנו לבדוק האם לא ניתן להקל במקומות כמו מסעדות בחוץ ובריכות. יש שיקולים מקצועיים שאומרים שנכון להקל על הציבור".

עוד הוסיף ‏פרויקטור הקורונה כי הוא אינו יודע אם לא יהיה גל חמישי בהמשך "הווירוס לא משחק לפי הכללים שלנו. למדנו לקח מסיום הגל השלישי - לא יהיה נכון לחזור לפתיחה מוחלטת ולזרוק את המסכות מהר מידי".

גם‏ מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' ‎נחמן אש, התראיין הבוקר (רביעי) ל103 ודיבר על אופציית הגל החמישי: "זה אחד הדברים שאנחנו חושבים עליו בימים אלה. ככל שנהיה יותר מחוסנים - יימנע דבר כזה. הביקורת בגבולות ובכלל על ההתנהלות בגבולות חשובה, צריך להקפיד על הבדיקות". ‎

בנוסף, ‏ברקע הירידה בתחלואה אמר זרקא בגלי צה"ל, "מקווה שפתיחת בתי הספר לא תשנה את הירידה המשמעותית שאנחנו רואים. יכול להיות שהיא תעכב אותנו טיפה, אבל כ-3.6 כבר התחסנו במנה שלישית - ואנחנו בדרך הנכונה".

תו ירוק קבינט הקורונה הגבלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד