י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
השבת רון ארד

המבצע ה'נועז' - הצלחה או כישלון? שפת הגוף מגלה את האמת • צפו

לאחר המבצע 'הנועז' שנערך מחוץ לישראל בדבר השבת גופתו של רון ארד, עליו דיבר רה"מ נפתלי בנט בפתיחת מושב החורף במליאת הכנסת, פרשנים רבים ובכירים מהצבא אמרו כי הוא נכשל. למי להאמין? והאם יש בשפת הגוף של נפתלי בנט תשובה בעניין מסקרן זה?

המבצע ה'נועז' - הצלחה או כישלון? שפת הגוף מגלה את האמת • צפו
נפתלי בנט בהצהרה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ביממה האחרונה מדברים על המבצע ה"נועז" שנערך מחוץ לישראל, בדבר השבת גופתו של השבוי הנעדר רון ארד, אם נתמקד בעיקר - מסקנת המבצע - האם הוא היה מוצלח, מיותר או אפילו כישלון? ניתקל במחלוקת הפרשנים הביטחוניים מול ראש הממשלה בנט .

לרגל פתיחת מושב החורף נשא ראש הממשלה נפתלי בנט נאום במליאה ושם גילה בגאווה את דבר המבצע [כנראה לצורך רייטינג ציבורי] על הפעילות הצהלית בניסיון להחזרת השבוי רון ארד, אולם לאחר מכן, ציטטו פרשנים ביטחוניים, בכירים בצבא שאומרים שהמבצע דווקא כשל.

נפתלי בנט בהצהרה על המבצע ה'נועז' - ערוץ הכנסת.

אם כן, למי להאמין? והאם יש בשפת הגוף של נפתלי בנט תשובה בעניין מסקרן זה?

כשבוחנים את דברי בנט [ושל כל אדם] צריך לבדוק האם יש הלימה בין המילים להתנהגות הגוף ומבט העיניים. ובעניין הזה בפירוש הייתה טיפה בעיה. כי בנט דיבר על מבצע נועז וכו' – מה שנכון נכון -, אבל אם הוא היה באמת מוצלח, הוא היה צריך לדבר עם עיניים בורקות, עם פאתוס עם ניצוץ וחיות בפניו וידו.

מכיוון שזה לא מה שהיה בשפת גופו [בנט הקריא מדף ולא הרבה להביט בעיני הקהל, עיניו היו מתוחות, ידיו קפואות]  אני משער מכך, שלא הייתה הצלחה במבצע הזה.

ייאמר לזכותו שהוא לא אמר שהמבצע היה הצלחה, הוא בסך הכול גילה על המבצע הנועז והודה [כפי שצריך] למערכת הביטחון, על המאמצים שעשו, וזה בסדר. אבל למעשה שפת גופו סיפרה שהמאמצים הללו לא נשאו פרי.

בתפילה שישובו בנים לגבולם בקרוב ממש.

הכותב: ישראל (אליהו) עזריאל - מאבחן פנים ומומחה לשפת גוף והשפעה.  

שפת גוף מבצע נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד