י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאחדים כוחות נגד דאע"ש

שליח של ראש ממשלת בריטניה נפגש עם בכירים בטליבאן

ממשלת בריטניה הודיעה כי שליח מטעמו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון נפגש עם בכירים בארגון הטליבאן באפגניסטן, ודן עמם בדרכים שבהן יכולה בריטניה להיות לעזר לעם האפגני, הסובל ממשבר הומניטרי חמור מאוד בעקבות המלחמה וההתפוררות של השלטון הקודם

שליח של ראש ממשלת בריטניה נפגש עם בכירים בטליבאן
יחידת הקומנדו של הטליבאן צילום: מתוך הסרטון

שליח של ראש ממשלת בריטניה נפגש עם בכירים בטליבאן, בהודעה הבריטית נאמר כי הסיוע לאפגאנים חשוב מאוד גם בגלל הצורך לסייע לאומה האפגנית בזמנים הקשים שלה, וגם בשל החשש שאפגניסטן תהפוך להיות חממה לטרור בינלאומי, אם העולם לא ייחלץ לעזרת תושביה העניים.

דבר הפגישה פורסם לאחר שבימים האחרונים דווח על פיגוע שביצע ארגון הטרור דאע"ש, במהלך אירוע אזכרה שנערך לאביו של דובר ארגון הטליבאן. בפיגוע נהרגו לפחות חמישה בני אדם ורבים אחרים נפצעו. בתגובה לפיגוע יצאו כוחות טליבאן ופשטו על בתים של מספר אנשים החשודים בהשתייכות לדאע"ש. הכוחות חיסלו מספר רב של אנשי דאע"ש, כך לטענת אנשי טליבאן. הארגון הוסיף כי אנשיו פירקו באופן מוחלט תא טרור של ארגון דאע"ש, בבירה האפגאנית קאבול.

בין דאע"ש והטליבאן שוררת יריבות קשה, בעיקר בשל העובדה שטליבאן הגיע להסכם עם ארה"ב בתקופת כהונתו של הנשיא טראמפ, ומקיים מגעים עם מדינות נוספות שאינן כפופות לשריעה האסלאמית, כדוגמת בריטניה, רוסיה, סין ועוד.

טליבאן דאעש בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד