כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פרנסה וילד • ה'מופתים' של בבא מאיר זצ"ל

איזו פרנסה השיג היהודי שלא ידע קרוא וכתוב? • ומה עשה מי שהמתין לילד רביעי כדי שתתמלא ברכתו של ה'בבא מאיר'? • 'מופתים' שסיפר בנו רבי יקותיאל בסעודת ההילולא

רבי יקותיאל אבוחצירא. צילום: יעקב כהן
רבי יקותיאל אבוחצירא. צילום: יעקב כהן



בחצרו של האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא באשדוד, נערכה ביום רביעי, א' דחול המועד פסח, סעודת ההילולא השלושים לזכרו של אביו, רבי מאיר זצ"ל, בנו הגדול של ה'בבא סאלי' זצ"ל, בהשתתפות האדמו"ר וקהל רב. ההילולא נערכה בהיכל הישיבה.

האדמו"ר הזכיר סיפורים ועובדות אודות גדלותו של אביו, והפליג בשבח ידענותו המפולגת בכל חדרי התורה, כשהוא מציין כי גדולי הרבנים היו מגיעים לשוחח עמו בלימוד, ובהם הגרב"צ אבא שאול זצ"ל ולהבל"ח מרן הגר"ש וואזנר ועוד גדולי ישראל.

בין היתר, סיפר האדמו"ר, כי אחד מיהודי מרוקו שביקש לעלות לארץ ישראל נועץ באביו בעת שעוד התגורר בחו"ל, האם לבצע את הצעד. אותו יהודי היה בור, שלא ידע קרוא וכתוב, וחשש כי לא יתקבל כאן לשום עבודה. אבל ה'בבא מאיר' יעץ לו לעלות לארץ, והבטיח לו כי הפרנסה תגיע בכבוד. הלה קיים את ההוראה, וכשהגיע לארץ, עבר להתגורר בחיפה.

"זמן קצר לאחר מכן, נודע לו מפי חברים, כי במפעלי התעשייה הביטחונית 'רפאל' מחפשים פועל לאגף גריסת הניירת. כאן אין צורך בידע מוקדם, אין צורך לדעת לקרוא או לכתוב, גורסים ניירות ותכניות ישנות שהצטברו במרוצת השנים וזהו..."

"האיש קיבל את העבודה ומילא אותה לשביעות רצון מעבידיו. גם אחרי גיל הגמלאות, נותר אותו יהודי באותה עבודה ההולמת את אישיותו ומפרנסת אותו בכבוד", סיפר האדמו"ר.

עוד שח האדמו"ר, כי כאשר ישבו האחים האדמו"רים לבית אבוחצירא שבעה על אביהם ה'בבא מאיר', הגיע יהודי אחד לנחם. וסיפר, כי במשך שנים ארוכות מאז נישואיו היה חשוך בנים, וכשהגיע למעונו של ה'בבא מאיר' כדי שיברכו, הבטיחו הצדיק כי יוולדו לו ארבעה ילדים. "עד כה נולדו לי רק שלושה, ואני מצפה מכם כי תברכו אותי כי אזכה גם בילד הרביעי, שכן אביכם כבר אינו בין החיים", טען האיש.

"אמרנו לו, שיעלה להשתטח על קברו של אבינו בתום השלושים וידרוש ממנו כי הבטחתו תתקיים", סיפר האדמו"ר רבי יקותיאל. "ואכן, האיש פעל כמצוותינו, ועוד באותה שנה זכה ונולד לו ילדו הרביעי, והמעגל נסגר", סיים האדמו"ר.

בסיום דבריו, הזכיר את מצב עולם התורה, שנמצא כעת בפני סכנה קיומית, בגין אלו המבקשים להרע לו, ואמר: "אבי זצ"ל בוודאי לא יעמוד מנגד, והוא יפעיל כוחו והשפעתו במרומים, כי לא ניפגע חלילה וזממם לא יעלה בידם".

למרות העובדה שמדובר בחול המועד, עלה האדמו"ר למחרת עם חסידיו לפקוד את ציונו של אביו במרומי הר הזיתים, כמנהג יהדות מרוקו.
אבוחצירא בבא מאיר הילולא סיפורים מופתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד