ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
סער נמחק ליברמן נחלש

סקר: הפער בין נתניהו לשאר הטוענים לכתר

בסקר שמתפרסם הבוקר הליכוד זוכה ל-33 מנדטים, אחריה יש עתיד עם 21 מנדטים | בנימין נתניהו עדיין מוביל בהתאמה לראשות הממשלה בפער משמעותי מול הטוענים לכתר

סקר: הפער בין נתניהו לשאר הטוענים לכתר
נתניהו ובנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר מעניין של מכון 'סמית' שמתפרסם הבוקר (רביעי) ברדיו 'גלי ישראל' בדק כמה מנדטים מקבלת כל מפלגה לו הבחירות היו מתקיימות היום. בנוסף בדק הסקר את מידת שביעות הרצון של הציבור מתפקידו של ראש הממשלה נפתלי בנט, וכן מי לדעת הציבור מתאים יותר לכהן כראש ממשלה מבין האישים: בנימין נתניהו, נפתלי בנט, יאיר לפיד ובני גנץ. כאן לא נצפו הפתעות מיוחדות כשנתניהו עדיין מוביל בפער על יריביו.

בכל הנוגע למפלגות, המאוכזב המרכזי הוא שר המשפטים גדעון סער שמפלגתו לא עוברת גם בסקר הזה את אחוז החסימה, במה שנראה כמו שקיעתה הפוליטית של 'תקווה חדשה', פחות משנה לאחר הקמתה.

תוצאות הסקר: הליכוד נותרת המפלגה הגדולה בפער משמעותי עם 33 מנדטים, אחריה יש עתיד של ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד שמתחזקת ומקבלת בסקר 21 מנדטים, כחול לבן של שר הביטחון גנץ שומרת על כוחה האלקטורלי ומקבלת 8 מנדטים, ש"ס עם 8 מנדטים, מפלגת העבודה, יהדות התורה, הציונות הדתית והרשימה המשותפת מקבלות כל אחת שבעה מנדטים, מרצ עם 6 מנדטים, ישראל ביתנו של ליברמן מאבדת מכוחה ומקבלת גם שישה מנדטים, ומפלגתו של רה"מ נפתלי בנט וכן מפלגת רע"מ הערבית מקבלות כל אחת חמישה מנדטים.

שאלה נוספת שנשאלו הנסקרים הייתה מה מידת שביעות רצונם מתפקודו של רה"מ נפתלי בנט. התשובות נחלקו בין ימין ושמאל ולא ממש הפתיעו. בעוד בשמאל זוכה בנט להבעת שביעות רצון מניהול הממשלה כש-62.5% מרוצים מתפקודו, דווקא בביתו הפוליטי, בימין הוא זוכה לתמיכה זעומה בלבד: רק 15.8 אחוזים מרוצים מתפקודו.

הנסקרים נשאלו גם מי מבין האישים הבאים מתאים יותר לתפקיד ראש הממשלה, כשנתניהו הוא המדד: 48% מהמשיבים סוברים שנתניהו עדיף על בנט, כשמנגד 33% העדיפו את בנט על נתניהו. מול לפיד וגנץ הפער אף גדול יותר: 53% נתניהו - 34% לפיד; 53% נתניהו - 31% בני גנץ.

בסקר השתתפו 700 אזרחים ואזרחיות המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (טעות הדגימה: 3.7%).

סקר מנדטים גלי ישראל בנימין נתניהו נפתלי בנט יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד