י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הותיר להתבוסס בדמו"

אישום: חשב שמדובר ביהודי - ודקר ערבי באמצעות מברג

פלסטיני כבן 20 נאשם כי בערב יום כיפור האחרון, ביצע פיגוע דקירה על רקע לאומני - אך טעה בזיהוי וגרם לפציעתו של ערבי ישראלי | בכתב האישום נכתב כי המחבל "השליך את המברג, הותיר את המתלונן מתבוסס בדמו, ונמלט מהמקום"

אישום: חשב שמדובר ביהודי - ודקר ערבי באמצעות מברג
זירת הפיגוע צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז ת"א הגישה אתמול לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד מחמד חרוב (20) תושב יהודה ושומרון בגין מעשה טרור של ניסיון רצח, מעשה טרור של חבלה חמורה וכניסה לישראל בניגוד לחוק זאת לאחר שבערב יום כיפור האחרון דקר הנאשם באמצעות מברג אדם אשר סבר כי הוא ממוצא יהודי.

על פי כתב האישום שהגישה עו"ד נועה בר במועד שאינו ידוע החליט הנאשם לרצוח אדם ממוצא יהודי זאת מתוך ממניע לאומני-אידאולוגי ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור. לצורך כך, בתאריך  15.9.21, ערב יום הכיפורים, הצטייד הנאשם במברג ונכנס, ללא היתר, לשטח ישראל.

בשעות אחר הצהריים הגיע הנאשם ליפו והחל לתור אחר קורבן פוטנציאלי למימוש תוכניתו. הנאשם, אשר סבר כי הקורבן הוא אדם ממוצא יהודי, התקרב אליו מבלי שזה הבחין בו, תוך שצעק לעברו בערבית "יהודי, יהודי", הטיח בראשו בקבוק מים שהיה לידו, ודקר אותו באמצעות המברג בפלג גופו העליון, בכוונה לגרום למותו.

במהלך האירוע אמר הקורבן לנאשם בערבית כי הוא ערבי ולא יהודי, אולם הנאשם התעלם מדבריו והמשיך לדקור אותו. רק לאחר שהנאשם סבר כי פציעותיו של המתלונן יובילו למותו, השליך את המברג, הותיר את המתלונן מתבוסס בדמו, ונמלט מהמקום.

כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו למתלונן חבלות חמורות הוא פונה לבית החולים, אושפז ונזקק לניתוח. במקביל לכתב האישום הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים.

כתב אישום פיגוע טעות בזיהוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד