כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ביהמ"ש העליון קבע: זכות קדימה מקבלים ולא לוקחים

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של נהג אשר הואשם בגרימת מוות ברשלנות ובהפקרה לאחר פגיעה • גזר הדין הראשוני של 18 שנות מאסר בפועל – נשאר על כנו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בית המשפט העליון, דחה בחודש פברואר האחרון ערעור לגבי חומרת עונש המאסר של נהג, אשר הואשם בגרימת מוות ברשלנות ובהפקרה לאחר פגיעה.

ב-8 לאוגוסט 2010, נהג אדם ברחוב הירקון בתל אביב כאשר לפניו רכב נוסף, בצומת הרחובות "הירקון" ו"הירדן". הרכב הראשון הבחין בהולך רגל שהתחיל בחציית מעבר חצייה כאשר ברמזור המיועד להולכי רגל דלק האור האדום ולכן עצר את רכבו. הנהג שנסע מאחוריו, לעומת זאת, החליט לעוקפו משמאל ופגע בהולך הרגל. על אף שהבחין הנהג בפגיעה, המשיך בנסיעתו כמה עשרות מטרים, נטש את רכבו ורק לאחר כשעתיים הסגיר עצמו למשטרה. בעקבות הפגיעה נפטר הולך הרגל.

שלושת שופטי בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, ניל הנדל ואורי שהם, החליטו פה אחד לדחות את ערעורו של הנהג. השופטים קבעו, כי אמנם הולך הרגל עבר במעבר החצייה באור אדום ולכן רשלנות הנהג אינה גבוהה, אך זכות קדימה מקבלים ולא לוקחים. השופטים ציינו כי על פי חוק, חובה לעצור בכל מקרה שבו מבחינים בסכנה להולכי רגל ולכן דחו הערעור והשאירו את גזר הדין המקורי על כנו.

השופטים הוסיפו, כי העובדה שהנהג המשיך בנסיעתו לאחר האירוע מבלי לעצור ולבדוק את שקרה להולך הרגל ולסייע לו, מהווה עבירה מוסרית חמורה. השילוב של עבירת פגע וברח זו, יחד עם הדריסה עצמה, הוא קטלני. השופטים הוסיפו, כי אלו, בתוספת שיקול הרתעת הנהגים כחלק מהמאבק למיגור תאונות הדרכים, הם שהביאו לגזר הדין שניתן.

לבסוף קבעו השופטים, כי גזר הדין והקנס שניתנו יישארו על כנם. על הנהג נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, שלילת רשיון למשך 5 שנים וקנס בסך 20,000 שקל.

עמותת אור ירוק: "מדי שנה מתרחשות בממוצע 700 תאונות פגע וברח בהן נפגעים בממוצע 1000 בני אדם בשנה. "פגע וברח" הינה עבירה חמורה, אנטי חברתית ואנטי מוסרית, שבה הנהג בחר להפקיר את הפצוע בכביש ולהסתלק ממקום התאונה. על מערכת המשפט לוודא כי מתקיימת ענישה ראויה, אשר תרתיע נהגים מלברוח מזירת התאונה".
מאסר עונש פגע וברח זכות קדימה נהג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד