י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מוכנים למלחמה כוללת"

סין מאיימת: מלחמת עולם שלישית עלולה לפרוץ "בכל רגע"

מאמר בעיתון הנתמך ע"י הממשל הסיני מזהיר את ארה"ב מהתערבות בסכסוך שלה עם טאיוואן | "הקנוניה בין ארה"ב לטאיוואן היא בוטה עד כי המצב כמעט איבד כל מרחב תמרון"

סין מאיימת: מלחמת עולם שלישית עלולה לפרוץ "בכל רגע"
מטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר ששלחה עשרות מטוסי קרב אל המרחב האווירי של טאיוואן, סין מאיימת על ארה"ב לבל תתערב באזור. האיום הסיני מגיע על רקע הגעתן של שתי נושאות מטוסים אמריקאיות וספינות מלחמה יפניות לתרגיל ענק בסמוך לחופי סין.

במאמר בעיתון הגלובלי "טיימס" הנתמך על ידי הממשל הקומוניסטי, נכתב כי "הקנוניה בין ארה"ב לטאיוואן היא נועזת עד כי המצב כמעט איבד כל מרחב תמרון".

כותב המאמר טען שאזרחי סין מוכנים למלחמה כוללת עם ארה"ב, והזהירו את מדינת האי טאיוואן מפני 'משחקים באש'. כמעט 150 מטוסי קרב סיניים פרצו את המרחב האווירי של טאיוואן מאז יום שישי, כולל 56 מטוסים ביום שני האחרון בהסלמה דרמטית של התוקפנות הסינית נגד הדמוקרטיה הטייוואנית.

נשיאת טאיוואן, צאי אינג וון, הבטיחה ביום שלישי "לעשות כל מה שצריך כדי להגן על טאיוואן מפני פלישה", היא ציינה שללא עזרה מצד בעלות הברית של המדינה יש סכנה לדמוקרטיה".

המתח בין סין לארה"ב מגיע כאשר נושאת המטוסים הבריטית על שם 'המלכה אליזבת' הפליגה בים הפיליפיני בתרגיל משותף עם שתי נושאות מטוסים אמריקניות על שם רונלד רייגן, וקארל ווינסון, ומשחתת מסוקים יפנית. התרגיל נערך בשיתוף מספר ספינות מלחמה משש מדינות שונות על רקע המתח הגובר.

סין ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד