כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מביך את עצמו

לפיד והארכיון: ההתנגדות להצע"ח של האופוזיציה מגוחכת

הקואליציה הפילה את הצעת החוק של האופוזיציה ל'דמי אבטלה לעצמאים', אבל מתברר שבכיר הקואליציה, יאיר לפיד, מצדד דווקא בעמדה הפוכה; בציוץ שכתב לפני כשנתיים הוא תקף את ממשלת נתניהו על ההתנגדות לאותה הצעת חוק

לפיד והארכיון: ההתנגדות להצע"ח של האופוזיציה מגוחכת
יאיר לפיד צילום: Gili Yaari/Flash90

התנגדות הקואליציה להצעת החוק של מספר חברי כנסת מהאופוזיציה, ביניהם יו"ר יהדות התורה משה גפני, להענקת 'דמי אבטלה לעצמאים' - מעלה גיחוך גדול, כאשר הארכיון של אחד מבכירי הקואליציה, שר החוץ יאיר לפיד‏, מגלה עמדה הפוכה לחלוטין ביחס שלו לחוק הספציפי הזה.

בחודש מאי 2019, כאשר לפיד היה באופוזיציה ולחם נגד ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ביקשנו לעלות מחר בכנסת את חוק דמי אבטלה לעצמאים. חוק פשוט: עצמאים יהיו זכאים לדמי אבטלה כמו השכירים. כי מגיע להם. כי כל החיים הם שילמו למדינה, והפעם היא צריכה לעזור להם. שמנו את ההצעה על השולחן".

כאן לפיד תוקף את ממשלת נתניהו, וכותב: "הממשלה החליטה שיש להם משהו חשוב יותר מחר. החוק הנורווגי. הצעת חוק שמסדרת להם עוד חברי כנסת, עוד ג'ובים ועוד תקציבים. כאילו לא מספיק 36 שרים ו-16 סגני שרים".

"חבורה של מנותקים יהירים. לא יודעים, לא אכפת להם ולא מעניין אותם החיים האמיתיים של אנשים אמיתיים", התבטא אז לפיד.

ראש האופוזיציה דאז, לפיד, המשיך במתקפה: "ראש הממשלה הבטיח לפני חודש שיחוקק את החוק בהזדמנות הראשונה. אז הבטיח. גנץ ואשכנזי הבטיחו לעזור, אבל אז התברר שהם אלה שדחפו בכל הכוח לזרוק אותו הצידה בשביל עוד חוק ג'ובים".

כזכור, מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי – דמי אבטלה לעצמאיים של חברי הכנסת סמי אבו שחאדה, משה גפני, ינון אזולאי ומשה ארבל. ההצעה נפלה על חודו של קול, לאחר שבהצבעה שמית תמכו בהצעה 54 אל מול 55 שהתנגדו, כאשר גם ההצעות המוצמדות נדחו.

יאיר לפיד סמי אבו שחאדה עצמאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד