י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נעצרו על ידי אנשי הביטחון

דרמה בשדה התעופה בגואטמלה: אנשי כת לב טהור בקשו לטוס לאיראן

כמה משפחות מהכת הקיצונית 'לב טהור' עוכבו בידי אנשי הביטחון בשדה התעופה בגואטמלה לאחר שביקשו לעלות על מטוס לאיראן בטענה כי הם מבקשים מקלט ברפובליקה האיסלמית | בנובמבר 2018 פורסם כי אנשי 'לב טהור' ביקשו מקלט מדיני מהרפובליקה האיסלאמית של איראן

דרמה בשדה התעופה בגואטמלה: אנשי כת לב טהור בקשו לטוס לאיראן
משפחות מלב טהור ואנשי הביטחון בשדה צילום: באדיבות המצלם

דרמה בשדה התעופה: משפחות מכת לב טהור הגיעו לשדה התעופה וביקשו לטוס לאיראן. הם טענו בפני אנשי הביטחון במקום כי הם "נרדפים" ובשל כך מבקשים מקלט ברפובליקה האיסלמית. אנשי הביטחון עכבו אותם ולא איפשרו את עלייתם למטוס. לפי הדיווח, אנשי הכת ביקשו לטוס מגואטמלה לכורדיסטן ומשם להמשיך לאיראן.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שלושה מאנשי הכת כבר נמצאים בכורדיסטן, שם הם ממתינים לשאר חברי הכת, ומשם כוונתם היא להגיע לאיראן. שלושת האנשים הם עמרם משה יוסף רוזנר, יואל העניך הלברנץ, אוריאל גולדמן.

זו אינה הפעם הראשונה שאנשי הכת האכזרית שראשיה מרצים עונשי מאסר כבדים בארה"ב, מנסים להגיע לאיראן. בנובמבר 2018 דווח כי אנשי כת "לב טהור" ביקשו מקלט מדיני אצל הרפובליקה האיסלאמית של איראן.

עוד בנושא:

לא תאמינו ממי ביקשו אנשי 'לב טהור' מקלט

שתי משפחות חרדיות מבני ברק ערקו ללב טהור

משפחות מלב טהור ואנשי הביטחון בשדה

מכתב האישום שהוגש בארה"ב בשנה שעברה עולה, כי ראשי הכת שהיו אז עצורים בניו יורק לאחר שחטפו ילדים מהוריהם שעזבו את לב טהור, "הצהירו על נאמנותם למנהיג העליון של הרפובליקה האיסלאמית של איראן".

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", כנופיית לב טהור מרצה עונשי מאסר ארוכים בעוון חטיפת ילדים. חטיפה שהתבצעה בליל שבת קודש ב-2018. החוטפים הטיסו את הילדים כשהם לבושים כמו גויים מקומיים, לאחר שהחוטפים הבינו שרק ביום שבת הם יצליחו לבצע את זממם.

לפני כשבועיים דיווחנו כאן ב"בחדרי חרדים", כי שתי משפחות חרדיות מבני ברק הצטרפו לאחרונה לכת הקיצונית שחיה בגואטמלה. הללו נעזרו במנהיג הכת כיום, אליעזר רומפלר, שהצליח להימלט מישראל תוך כדי משפטו. ל'בחדרי חרדים' נודע כי חשבונות הבנק והדירה שהייתה בבעלותן של שתי המשפחות נמכרו והכסף הועבר לאנשי הכת.

איראן לב טהור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד