ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

סערה בכנסת: אייכלר קורא למרי מיסים

ח"כ ישראל איכלר מיהדות התורה קרא בכנסת למרי מיסים - והושתק בכח • ח"כ משה גפני קרא ללפיד: "פחדן. בא לכנסת וספר איפה הכסף" • וח"כ מרגי בחר לתקוף את בנט

ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן
ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן



סערה בכנסת: ח"כ ישראל אייכלר מ'יהדות התורה' קורא להפסיק לשלם מיסים למדינה, ח"כ גפני כינה את שר האוצר פחדן.

היום התקיימו דיוני התקציב בכנסת. במהלכם חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) כינה את שר האוצר יאיר לפיד "פחדן" בשל העובדה כי לא הגיע לדיון במליאת הכנסת, וכי הוא מעדיף להגיב לנושאים הבוערים ברפייסבוק.

"שר האוצר יאיר לפיד פשוט פחדן, בורח מהתמודדות פרלמנטרית ודמוקרטית, ופוחד לענות על שאלות חברי הכנסת ונציגי הציבור. לפיד רומס את הכללים הפרלמנטריים, ומעדיף את פייסבוק על מליאת הכנסת", אמר.

גפני סיים את דבריו וצעק: "איפה הכסף? איפה הכסף? שיבוא לכן ויגיד איפה הכסף, איפה הכסף לפיד?".

אייכלר תקף גם הוא את לפיד והממשלה ואמר כי, מתקיימת הסתה נגד חרדים: "מי שמדבר על מדינה יהודית ומדבר על סקטורים", אמר, "יידע שהוא משתף פעולה עם אותה תעמולה שגרמה בעבר לדברים נוראיים. לא נסכים לזה. אנחנו לא ניתן להם, הם לא ידברו נגדנו על סקטורים.

אייכלר המשיך ואמר: "אני קורא לכל אזרחי ישראל, אלה שאינם מרוויחים עשרים אלף שקל - אל תשלמו מסים לאותם אנשים שגוזלים ועושקים את כספכם, בכדי לדאוג לסקטור שמרוויח למעלה מעשרים אלף שקל בחודש. יש לכם כל זכות מוסרית לא לתת להם מסים, הם עושקים אותנו ומעבירים את הכסף לאנשים של העשירון העליון".

אך סגן יו"ר הכנסת יצחק וקנין עצר את הדברים ומנע ממנו להמשיך ולדבר.

לעומת זאת, ח"כ יעקב מרגי מש"ס תקף את בנט ואת המונח "אחי", שחדר לאחרונה לשיח הציבורי, בהשפעת יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט.

"זוכרים את 'אחיי החרדים'?" - פתח ואמר, "אני אומר לכם אחיי הסטודנטים, אחיי מעמד הביניים, אחיי העניים, אחותי ריקי כהן, מה לעשות, הציבור אמר את דברו ואתם אכלתם אותה. אין בממשלה הזאת מי שיבלום את הגזירות", דברי מרגי.

חוסר רגישות

במהלך הדיון התייחס ח"כ מנחם אליעזר מוזס לדברי ח"כ אלעזר שטרן, שניצל את הבמה כדי לתקוף את הציבור החרדי כשהקיש ממקרה יחיד לכלל.

"אתמול ב'ידיעות אחרונות' בא הכתב נחום ברנע חשבון עם ציבור שלם במאמר ארסי ומסית כאילו וכביכול הציבור החרדי אינו מכבד את זכר נספי השואה, וזאת בעקבות עדות יחיד, מגוחך ומופרך של אזרח שראה קומץ אזרחים שבילו בפארק בירושלים בערב יום הזיכרון לשואה, ובעיני רוחו הפליג ודמיין מאתיים צעירים חרדים שמבלים וצלו ואכלו. אני לא בא להצדיק את המקרה אלא להפנות את תשומת לב חברי הכנסת למסע הסתה מכוון נגד הציבור החרדי.

"ולמה העדות מופרכת? כי כתב קול ישראל שיצא למקום ראה את הדברים אחרת, ואצטט מדבריו:

"איזה חוסר רגישות, לא יכול להיות', אמרתי לעצמי. פחות משעה אחר כך הייתי בדרכי הביתה, ועצרתי בגן כדי לבדוק אם התיאור ששמעתי נכון".

"אפילו אמרתי לעצמי", מוסיף הכתב, "שאם אני אכן מגלה שגן סאקר נראה כמו 'ברביקיו ענק' אני מיד מעביר דיווח לחדר החדשות, שהידיעה תשודר במהדורה הקרובה".

בהמשך כותב הכתב כי ספר וראה בכל הפארק בקושי כ-35 איש, ודווקא במגרש המשחקים המואר היו בערך 30 אנשים שלדעתו לא היו חרדים...

"זה משאיר אותנו עם שתי אפשרויות", הוא מוסיף, "הברביקיו הענק הסתיים עד שהגעתי או שהעד כאן הגזים. בתמונה שהוא פירסם אח"כ נראים 13 אנשים. נראה לי שהאפשרות השנייה נכונה. שנאת חינם כל כך מעצבנת אותי".

מוזס הוסיף ואמר כי הגיע הזמן לדעת ולהפריד בין יחיד לכלל, וכי לא כל מעידה של יחיד מצדיקה מסע הסתה מכוון נגד ציבור שלם. "הציבור החרדי מוקיר ומכבד את זכר נספי השואה יותר מכל ציבור אחר בישראל, אנו ממשיכים את דרכם ולומדים לעילוי נשמתם".
משה גפני ישראל אייכלר תקציב כנסת לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד