כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ברסלב מציגה: רבנים מדגמנים מדבקות על משקפיים

עלון הסברה שהפיק ועד 'טוהר המחנה' של ברסלב מציג אביזרי הגנה לטיסה: מחיצות, שאלים ומדבקות למשקפיים • ומי הדוגמנים? רבני ומשפיעי החסידות

מתוך עלון ההסברה
מתוך עלון ההסברה



אם פעם כשארזתם את המזוודות לפני נסיעה לחו"ל דאגתם שלא יחסרו לכם בגדים, אוכל כשר ושאר דברים נחוצים, מהיום והלאה תבדקו גם שיש בידכם את אחד מהמוצרים הבאים: מחיצה רגילה, מחיצה משוכללת, מדבקות למשקפים, משקפי שמש עם מדבקה כחולה או משקפים עם מדבקה חצי שקופה.

עלון הסברה שהופץ לאחרונה בברסלב מציג: בדרך לאומן - שומרים על העיניים.

בעלון, המתפרש על פני ארבעה עמודים, יש שלל הצעות ולהן מכנה משותף: כיצד להימנע מצפייה בסרטים או ממראות אסורות בעת הטיסה לחו"ל ובפרט לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן בערב ראש השנה. מי שעומד מאחורי הפקת העלון הוא ועד 'טוהר המחנה', הפועל לאחרונה נגד צפייה בסרטים בטיסות.

שני הפתרונות המוכרים והידועים המוצגים בעלון ההסברה הן המחיצות:

הסוג הראשון - מחיצה פשוטה. "תועלתה רק נגד הוידיאו התלוי מהתקרה הנקרא גם מסך קבוצתי". על פי העלון, המחיצה הומצאה לאחר שנוסעים שטסו לניו-יורק נאלצו לקשור את עיני ילדיהם במטפחת במשך 10 שעות כדי "שלא יטמא בכיעור הסרטים".

הסוג השני - מחיצה משוכללת. זו מורכבת משלושה חלקים ומשמשת את הנוסע שמחזיק בה גם נגד צפייה בסרט המשודר במסך התלוי, גם נגד המשודר במסך האישי ובנוסף תפקידה "להסתיר כל דבר כיעור שבקהל מסביב".

המשקפייםצילום: המשקפיים
המשקפיים


'שאלים' לגברים

אבל אם לא די לכם במחיצות, קבלו גם את הפטנט הבא - המוצע בעלון: מדבקות או משקפיים המגיעות עם מדבקות.

מוצר המשקפיים נחשב ליוקרתי יותר מהמחיצות שכן הוא שומר על העיניים ברמה גבוהה יותר מהמחיצות. גם במקרה זה קיימים שני סוגים:

מדבקה כחולה אטומה עבור משקפי שמש או מדבקה חצי שקופה עבור משקפי ראייה. במקרה זה גייסו מפיקי העלון שניים ממשפיעי חסידות ברסלב - הרב יהושע דב רובינשטיין והרב שמעון שפירא, כדי שישמשו כ"דוגמנים" עבור שני סוגי המוצר.

אבל שיא השיאים במוצרים המוצעים הוא השאל - המכונה: 'צעיף'.

מסתבר כי לא רק נשות כת 'השאלים' לובשות את השאל המכסה את רוב פרצופן, אלא גם גברים הנוסעים לאומן בראש השנה. המוצר נחשב לקפדני ביותר והוא שומר על העיניים בכל סיטואציה שהיא.

גם במקרה זה לבשו רבני ברסלב - הרב נתן דוד שפירא, הרב נחמן נתן טייכנר ורבנים נוספים - את השאל והצטלמו איתו. "משפיעי אנ"ש מוכנים להצטלם כדי שעוד אחד ישמור את עיניו".

ומה המחיר של כל מוצר ומוצר?

עלותה של המחיצה הפשוטה הוא 50 שקלים; המחיצה המשוכללת יותר עלותה 100 שקלים; מחיר משקפי שמש עם מדבקה כחולה נע בין 20 ל-40 שקלים על פי טיב המשקפיים; משקפיים עם מדבקה חצי שקופה ועדשות עם מספר אפס עלותם 130 שקלים.
עלון הסברה ברסלב שמירת עיניים עיניים קשירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד