כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חברו של נתניהו

המנהיג הצעיר בעולם חשוד בסיקור אוהד

המנהיג הצעיר בעולם בן ה-35 מסתבך עם רשויות החוק מדינתו. חוקרים פשטו על לשכתו של סבסטיאן קורץ, קנצלר אוסטריה הנחשב לחברו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. כמו האחרון, גם קורץ נחשד בקבלת סיקור אוהד בתמורה

המנהיג הצעיר בעולם חשוד בסיקור אוהד
סבסטיאן קורץ צילום: פלאש 90

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ נחקר היום (רביעי) על ידי היחידה למאבק בשחיתות במדינה. חוקרים פשטו על לשכתו של הקנצלר הצעיר בן ה-35 ושל מספר יועצים בכירים בלשכתו.

על פי הדיווח בכלי התקשורת המקומיים, לפי החשדות, משרד האוצר רכש שטח פרסום בכלי תקשורת בתמורה לסיקור אוהד לקנצלר קורץ ולמפלגתו. לטענת התביעה, הקנצלר ואנשיו שיחדו את וולפגנג פלנר שמחזיק בבעלותו עיתון, לפרסם סקרים לטובת הקנצלר. התובעים חושדים שהסקרים שולמו על ידי משרד האוצר, שבראשו עומד איש מפלגתו של הקנצלר. בעלי העיתון מכחישים, וטוענים כי "החקירות מבוססות על אי הבנות חמורות".

עוד עולה מהדיווחים, כי משרד האוצר רכש פרסומות בעיתון תמורת סקרים וכן עבור סיקור חיובי. רשות השידור הציבורית באוסטריה ORF, דיווחה כי הסקרים נרכשו על ידי משרד האוצר.

הפשיטות לא הפתיעו אף אחד, בשבוע שעבר אמרה סגנית יו"ר מפלגתו של קורץ, גבי שוורץ, כי היא צופה שאכן ייערכו פשיטות אך הבטיחה כי "לא ימצאו שום דבר". שוורץ אמרה היום כי "הפשיטות היו הצגה", וטענה כי ההאשמות בפרשה נוגעות לאירועים שקרו לפני יותר מחמש שנים. עוד אמרה כי פשיטה דומה בוצעה במטה המפלגה (OVP) בשנת 2013 ולא נמצא כל "דבר מפליל".

סבסטיאן קורץ, נחשב למנהיג המדינה הצעיר בעולם - בן 35 בלבד כאמור ונחשב לאחד המנהיגים שמעריכים ומוקירים את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ואת פועלו. בתקופת הקורונה הרבה קורץ לקיים שיחות התייעצות עם נתניהו כיצד להילחם במגיפה, כאשר ישראל היתה הראשונה לצאת מהקורונה אחרי הגל השלישי. נתניהו מזכיר את קורץ כידיד נאמן בנאומיו מעת לעת.

אוסטריה הפרת אמונים סיקור אוהד סבסטיאן קורץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד