כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
172 שנה להסתלקותו

השבת בסאדיגורה: התוועדות לרגל הילולת הסבא קדישא

במלאות קע"ב שנים להסתלקות הרה"ק רבי ישראל מרוז'ין יקיימו בחצר סאדיגורה שבת התוועדות מרכזית, במרכזה צפוי האדמו"ר לערוך טיש ארוך בליל שבת

השבת בסאדיגורה: התוועדות לרגל הילולת הסבא קדישא
הרבי מסאדיגורה צילום: שוקי לרר

מאות חסידי סאדיגורה צפויים להתכנס השבת במרכז החסידות בבני ברק לשבת התוועדות בה יציינו את ג' חשוון - יום ההילולא של אבי השושלת הסבא קדישא הרה"ק רבי ישראל מרוזין זיע"א שבשנה זו מונים 172 שנים להסתלקותו.

לרגל יום היארצייט שחל בשבת יקיים האדמו"ר טיש גם בליל שבת, דבר ששמור לשבתות מיוחדות בשנה, כאשר הטיש מתקיים נמשך שעות רבות ומסתיים בשעות הקטנות של הלילה. כמו כן יקיים הרבי גם את הטיש בסעודה שלישית כנהוג מדי שבת.

האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל ובנו מ"מ האדמו"ר מסאדיגורה מדליקים נר בציון. צילום: שוקי לרר

ייש לציין כי יום ההילולא של ג' חשון נחשב בכל גזע בית רוז'ין ליום גדול מאוד. כך האדמו"ר הזקן מסאדיגורה היה מתבטא כי "עיצומו של יום מכפר" מכח קדושת יום היארצייט. ואילו האדמו"ר ה'עטרת ישראל' מסאדיגורה התבטא כי "הרה"ק מרוז'ין נמצא ביום ההילולא בעיקר היכן שנמצא ממשיך דרכו". מסיבה זו שבת היארצייט נחשבת ל'שבת נסיעה' מרכזית בה באים מאות החסידים להסתופף בצלו של האדמו"ר שליט"א ולשם כך הכינו בוועד החסידות אכסניות אירוח מיוחדות.

הסבא קדישא מרוז'ין כפי שהוא מכונה בחסידות טמון בעיירה סאדיגורה שבאוקראיינה בה חי ופעל בשנותיו האחרונות. הוא היה נינו של המגיד ממזריטש שהיה ממשיך דרכו של מייסד החסידות מרן הבעש"ט. לאחר פטירתו בנה בנו וממשיכו בשושלת, האדמו"ר הזקן מסאדיגורה, קלויז גדול בעיר סאדיגורה והנציח בו את זכרו.

חסידות סאדיגורה רבי ישראל מרוזין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד